~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 3 mars 2015

Tandproblem och tungskav.

Av ~ Ruth ~ - 3 mars 2015 23:15


 

Nu var det ett tag sedan jag skrev, det har hänt olika saker, men det är historia så jag går direkt till nuet och dagens.

Har några dagar haft ont av innersta kindtanden i övre käken. Tandens skal på utsidan av en lagning trillade av när jag tuggade tuggis för någon dag sedan. Har inte klart att hålla tungan borta därifrån, så det har varit ont och besvärligt i munnen.

Fick tid tills i dag och den gòa tandläkaren kunde bygga upp den igen så nu är den lagad, skall åter dit måndag den 9 kl. 8.50 för att gå igenom det övriga, sedan är det klart och plånboken blir tom. En helt ny tandläkare ett stenkast här ifrån, i det nya och första höghuset i Lerum, kliniken öppnades i går. En super härlig tjej som heter Victoria Broman, försiktig och omtänksam, utstrålar mycket värme, fick en kram när jag var klar, glad i dag trallala.

Har stickat klart alla beställningar på sockar och har påbörjat en kofta till mig själv (???).

Våren visar sig mera för varje dag, det börjar spira och gro av vårblommor.

 
 
Primrose

Primrose

4 mars 2015 19:24

Visst är det skönt med vårvärme och att snön smälter.
Fy det måste ha gjort riktigt ont i munnen!
Bra med en tandläkare nära, och en BRA sådan ,-)
Värt Guld det ,-)
Ha det fint KRAM Primrose ,-)
Tänkte ta bloggpaus, men inte klara jag det inte ,-)))

http://enrosafluga.blogspot.com

 
skogsfen

skogsfen

5 mars 2015 10:26

Ha, ha visst är vi knasiga händer det något i munnen så måste tungan dit och bli alldeles sönderskavd. Jag skrattar inte åt din smärta utan att vi alla är så lika på den punkten. Har själv en liten spricka eller ojämnhet och hela tiden är tungan där. Va bra med nära till tandis och att det var en snäll tandläkare.
Kramis.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Comsi Comsa

6 mars 2015 09:49


Så skönt att du fått tanden fixat, det är med munnen vi äter och pratar så vi vill inte ha något obehag där inte....

Önskar dig en fin fredag, idag regnar det här men i morgon skall det bli soligt, varm och fint. :-)

Kram ♥

 
gun

gun

8 mars 2015 18:51

Tandvärk är inte roligt!! Men vilken tur att du fick en bra
tjej som var snäll. Men som du skrev blir ju plånboken tom:) Våren gör stora framsteg här. Härligt!
Önskar dig en fin fin vecka.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards