~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 30 november 2014

Första Advent

Av ~ Ruth ~ - 30 november 2014 15:00


 

Nu känner jag av julstressen, varför blir det så varje gång advent har kommit, hatar det.

Måste baka inför julen, och alla andra måsten, dagarna är så korta och veckorna går med turbofart. Ärligt talat orkar inte med det hela, hjärnan går i spinn, den lixom låser sig totalt.

Fint med alla ljus och stakarna som kom fram ur sina gömmor och sattes i fönstren i går, det blev så fint. Passar på att ha lite mys i dag med god mat och ett glas vin.


Hoppas ni också har en fin dag ��

 

 
 
Vimsig Comsa

Vimsig Comsa

30 november 2014 18:24


Vacker bild.
Det är inget roligt att känna alla måsten, jag fann bot för detta och nu frågar jag mig om det och det är riktigt nödvändigt. Oftast är det bara jag som styrts av mina egna föreställningar om vad jag MÅSTE göra. Kanske är det annorlunda för dig, du kanske måste, ler.... :-)

Önskar dig en fin fortsättning av första advent.
Kram ❤️

http://egopyret.blogspot.com

 
gun

gun

30 november 2014 18:54

Härlig bild.
Det är inte kul när alla måsten kommer....
Håller med dig om att dagarna går i raket fart.
Önskar dig en lugn och skön 1:a advent.
Kram gun


http://anthilias.bloggplatsen.se

 
BrittMarie

BrittMarie

30 november 2014 20:06

Trevlig advent Ruth! Om man kunde ta det lite lagom till jul vore ju bra. Det är inte så lätt, när man vill så mycket. Nu har jag läst ifatt lite här, och oj så sugen jag blev på äggmackor :)
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo

 
Annika

Annika

1 december 2014 10:09

Jag tillhör de som inte blir så stressad. Har rätt bra koll på läget. Tror jag....Men ha nu en bra start på denna första måndag i December.
Kramen

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

1 december 2014 19:21

Men uj, sluta stressa. Måste du verkligen baka, köp färdigt istället. Dra ner på måstena och öka mysfaktorn istället om du kan.

http://paulaz.se

 
Lillis

Lillis

2 december 2014 08:31

Vilken fin bild. Stressa inte du hinner ändå
Ha det gott vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
TantGlad

TantGlad

2 december 2014 21:01

Jättefin bild Ruth.
Visst känner man lite av stressen, så mycket man ska göra annars ljuger man. Stressar man inte själv, så stressar ju oftast människorna runt omkring en. Stress smittar ju lätt *LER*
Nu har jag ikväll hittat min tomte handlöst. Vem har gjort detta illdåd mot honom. Min kära tomte har ju bara en hand. Nu måste jag ju hitta en ny tomte.......eller? Går det bra med en vänsterhänt tomte?
Julstressen har infunnit sig och tomtejakten drar igång vilken dag som helst.
Må så gott och kramelikram

http://tantglad.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards