~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 1 maj 2008

Det blev en stilla dag, inga stora saker har skett, joooo.

Av ~ Ruth ~ - 1 maj 2008 22:55

Det har regnat hela dagen, så nu har björken och alla buskar slagit ut till 100%, så här är det sommar, våren har redan passerat hos oss.


Min man var duktig i förmiddags, gjorde fiskfärsbiffar på gädda som han tog upp ur sjön i påskas när vi var i Värmeland. Om ni bara kunnat få smaka, dom blev så himla goda, med kokta morötter, smält smör och potatis. Så i dag har jag fått i mig Omega 3 så jag slipper det pillret som vi äter varje dag annars.


Min stora pampiga kristallkrona över matsalsbordet åkte ner i bordet i dag utan att någon var där, tur vi inte hade gäster och satt till bords. Den föll på en stor blomsteruppsättning med sidenväxter som stod rakt under. Blommorna for illa, men grenarna kan rättas upp, glasskålen som dom var planterade i gick i bitar, likaså en gammal vinkaraff som stod bredvid gick till intet, så ledsamt. Tror inte att några prismor på kronan gick sönder (har inte kollat så noga), men en mässing stång som håller en massa krusiduller i mitten gick av. Orsaken var att tak-kroken släppte från sitt takfäste. Tråkigt när det sker sådant, det kan säkert ske med den stora och tunga malmkronan i det andra rummet också, så det får införskaffas rejäla krokar och byta ut båda.

Så dagen blev inte så stilla som jag hoppades på.


Alltid sker det något, och ofta sådant man inte räknat med !

 
 
Yvonne

Yvonne

1 maj 2008 22:58

det är sent nu för mig men var vaken med David som har feber. kollade in en runda på mina länkade vänner. Sov gott nu Ruth!

http://trissemojs.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

1 maj 2008 23:32

Dagen började bra med sol, men framåt eftermiddagen så började det regna. Så nu har växterna fått lite vätska att växa av.
Här är björken utslagen och vackert ljus grön.
Vilken tur att ingen skadades när lampan föll. Nu blir det nog en allmän översyn på takkrokar hos er.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Jenn

Jenn

2 maj 2008 10:26

Så kom regnet hit til oss også,slutt på de gode varme dagene..nå kommer nordvindene..typisk det når det går mot 17 mai.
Jammen flaks at ikke noen satt ved bordet da krystallkrona falt ned.Er som du sier,det skjer altid noe.Og som oftest når en minst venter det.
Klem fra meg som sitter å venter på kaffen skal bli klar:)

http://skriverier.jenn-k.com

 
Birgitta

Birgitta

2 maj 2008 11:06

Härligt med sommar redan hos dig,
men jättetråkigt det som hände med kristallkronan...

Hur går det med rökningen...?
Hoppas du fixar det!
Kram

http://birgittas.bloggagratis.se

 
"Bettan"

"Bettan"

2 maj 2008 11:46

Men oj ett sådant spektakel. Hoppas att inga prismor gick efter att du sett efter lite noggrannare nu.
Å guuuuud så gött det lät. Hoppas att du åt en bit för mig med :)
Kram Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

2 maj 2008 12:35

Det hände mig också. Som tur var det bara två små stjärnor som gick i sönder.Men jag har ett par hack i bordet som minne efter det. Detta regn har gjort nytta för natturen, men det är tråkigt att värmen inte bestod. Kram vännen!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

2 maj 2008 13:45

NU är allt bakgrunden fin!

http://trissemojs.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

2 maj 2008 22:45

Men oj vilken smäll det måste ha blivit, vilken tur att detta inte hände mitt i natten för då vetti tusan hur man ha reagerat.
Synd att det gick sönder en massa fina saker.
Men som du skriver så får ni nog inhandla andra krokar!
Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards