~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 1 maj 2011

Så här blev våran Valborg och 1:a maj..

Av ~ Ruth ~ - 1 maj 2011 22:00


  

"Klickbilder"

Denna helgen kommer jag alltid att minns som vedklyvarhelgen, för så har det varit, bara nytta och inga nöjen. Men jag har haft så många Valborgshelger med nöjen och dans, så jag får tänka tillbakas på tider som har varit.


     


Ett stort tack till Bengt Olle som körde ut till vägen det som Arne har kapat ner och dragit till uppsamlingsplatsen, det var inte mindre en 4600 kg, (eller 4, 6 ton), lilla gubben vad du har slitit, inte illa pinkat av en pensionär. Nu ligger även detta på den stora högen ute vid vägen som skall bli till flis, får se när detta hämtas.


 


Har regnat från och till i dag, och stundom riktigt kyliga vindar. Jag har jobbat bara i 3 timmar med veden i dag. Är även hundvakt till Gullans vovve ”Millie”, hon saknar sin matte och är lite låg, men matlusten är det ingen fel på, vilket matvrak.


Hoppas jag snart kan leverera lite annat att läsa om på bloggen, detta är ju "min dagbok" och så har vi det nu om dagarna.


Kram till er alla från Värmlandsskogarna.

 
 
ansepanse

ansepanse

1 maj 2011 22:33

så du är hundvakt till Gullans lilla vovve, klart att den saknar matte sin
vad mycket ni har jobbat med den där veden
men det är gott att ha till vintern eller hur
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
ansepanse

ansepanse

1 maj 2011 22:59

Sv: nej, riktigt allt är inte på plats ännu, men mycket av det i allafall, jo det är skönt att få ordning på allt igen
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Margit

Margit

2 maj 2011 00:25

Vilket "hästjobb"..ni har gjort under hlegen!!! Det var INTE ILOLA det...Förtsår om ni alla är jättetrötta!!! Men det är ju btra att ha till vintern...när den kommer igen...
Vi var INTE heller till nån brasa..Vi åkte kl 21..till Stockholm..kom hem kl 02.30...JAG körde,,,, var så duktig,tyckte jag...
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

 
lillis

lillis

2 maj 2011 07:47

Vilket jobb ni gjort, men så skönt när allt är klart.Mysig bild på alla hundarna, så många fina foton
Ha en bra dag.
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

2 maj 2011 08:45

Oj så ni jobbar,så fina bilder.
Kram och vila dig nu.

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Maggan

Maggan

2 maj 2011 10:20

Vilken härlig bild från skogen och vilket härligt jobb ni har. Jag säger så fast det är slitigt. Trivdes så i skogen när vi höll på med av-verkning.Bara denna doft av tall o gran.
Och vilka ljuvliga hundar du har.
Du undrade om de s.k konstverket hos oss. Det heter endast Båge och är gjort av konstnären Agneta Stenings. Jag tycker inte det är så vackert,men smaken är ju som ....ja du vet!
Ha en skön vecka i skogen nu Ruth.Kram

http://margaretha.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

2 maj 2011 11:43

Fytusan vilket jobb ni har gjort förstår om ni är trötta. Nu får vi allt ta o vila er lite.
Hundarna är sååååååååå sööööööööööta.
Ha en fin kommande vecka.
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

2 maj 2011 14:48

Det var en ansenlig hög med stock ni har avverkat däruppe i skogen.Duktiga är ni som har jobbat och slitit så.Jag antar att det snart blir hemresa till Lerum och då ska du få lön för mödan som du har gjort för mej.

Ha det gott!

kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

2 maj 2011 16:15

Oj, oj, oj vilket slitjobb ni har gjort - jag är djupt imponerad både av ditt och gubbens arbete! Måste kännas skönt nu när allt (nästan?) är klart.
Önskar dig och din Arne en lugnare kväll.
Varma kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards