~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 24 juni 2013

Hur dresserar man ?

Av ~ Ruth ~ - 24 juni 2013 11:50



Hur bär man sig åt för att lära hunden detta, vet att även katter har lärt sig, nog är det fantastiskt. Men betyder detta att hunden inte får komma ut på promenader och lukta på stenar och gräs och får alla sina behov mentalt tillgodosett ?  tror det begränsar utelivet väldigt mycket.

Kraftiga vindar och växlande molnighet, hoppas gräset torkar behjälpligt så jag får klippa gräset i dag, får panik snart.

Ha en fin dag mina vänner, med eller utan paraply.
OBS! Har en ny omröstning !

 
 
Carina,Boris och gänget

Carina,Boris och gänget

24 juni 2013 12:02

Häftigt!!! Vilken duktig vovve, men jag undrar om man inte förlorat lite av att just vitsen med att ha hund om man lär hunden uträtta sina behov på toan.

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

24 juni 2013 19:54

Duktig vovve, men vi får hoppas att husse och matte även går ut med den så det inte bara är besök på toa som gäller där.
Ha en fin kväll!
Kramar Maria

http://airams.bloggplatsen.se

 
Gunilla

Gunilla

25 juni 2013 00:59

Tycker det är fel på så sätt, att då kommer ju inte hunden ut för att lukta med mera, så NEJ jag tycker inte det är rätt mot hunden att göra sina behov inomhus, som katterna har möjlighet att göra.

Kram

http://gunillaskatter.blogg.se

 
lillis

lillis

25 juni 2013 06:02

Hoppas att hunden får komma ut någon gång, tycker inte detta känns helt rätt
Ha en bra dag vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

25 juni 2013 06:51

Hoppas hunden får utevistelse ändå ! Jag hade en katt som kissade i golvbrunnen på toaletten men det hade hon börjat med själv ;) Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

25 juni 2013 11:39

hundar är kloka djur och kan lära sig väldigt mycket, så jo, jag tror nog att med mycket träning kan man lära en hund att göra sina behov så där, en större hund vill säga, mina två skulle ju kunna ramla ner där i toastolen, men till vilken nytta är det där egentligen, det är ju som du säger, en hund måste få komma ut och röra på sig, eller hur
Sv: jo, det växer bra i växthuset, jag hade ett inlägg för några dagar sedan där jag visade bild på mina gurkplantor som blivit otroligt stora nu och blommar för fullt, snart har jag egenodlade gurkor :)
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
gun

gun

25 juni 2013 12:50

Visserligen är hundar kloka men jag tycker nog att den skå få komma ut istället.
Här är det strålande sol ingen vind och inga moln i sikte:).
Vi har varit och badat med barnen och det var skönt med ett dopp i böljan den blå.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

25 juni 2013 23:24

Säger som de andra hoppas hunden kommer ut som den ska ändå.
Har som du skriver sett katter som man lärt göra likadant!.
Kramen.

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Strole

Strole

25 juni 2013 23:41

Ja du jag hoppas innerligt att de i alla fall fortfarande ska få sina promenader som sig bör. Men denna ser ut att vara vältränad å det skulle den inte vara om den inte kom ut. Men bra när de inte behöver vara nödiga & vänta på att få komma ut.
Kramen <3

http://strole.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards