~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 26 maj 2010

Det är nästan kört

Av ~ Ruth ~ - 26 maj 2010 23:52

Fattar inte hur jag har kunnat få en sådan bloggsvacka som jag har hamnat i nu, är det något som heter 3 års kris ? (firade ju 3 år på bloggen i förra inlägget, ja, fira och fira är väll att ta i hehe).. Har haft ett trivsamt besök av Stina i dag med 2 fina Sennenhundar. Den lilla var ju helt speciellt söööötttt, tog ett foto som jag vill visa fram. Den lilla tösen på 12 veckor heter Eklövens Labour Force "Larizza" mummsfillibabba…..


  


Mina valpkullar är 2 respektive 3 veckor i dag, har fortfarande inte börjat tulta omkring ännu. Cavaliererna är så sena att komma upp på fötter till skillnad från en Bernervalp, rasen  som jag tidligare var uppfödare på.


Ingen sommarvärme längre på dagarna och nätterna är kyliga (nu ringa 2,5 grader) får se hur länge det dröjer innan värmen kommer tillbaka.


Har varit ur usel på att kommentera era bloggar, men har läst varje dag så jag missar inte vad ni har för er. Får se om jag kan skriva en kråka hos var och en i morgon, hoppas det.


  


Min favoritblomma vid fontänen.


Kram och God Natt !

 
 
lillis

lillis

27 maj 2010 06:36

Så söt den lilla godingen är.Du är nog inte ensam om att ha hamnat i en bloggsvacka. Vilken vacker blomma.
Ha det nu bäst min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

27 maj 2010 08:02

Ohhhhh vilken underbar varelse du visar upp.....absolut min favorit hund.

Blomman är ju en akvileja och finns i många färger o modeller.

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Charlotte

Charlotte

27 maj 2010 10:05

Hej! Hoppas du har en bra dag!
Skyltarna är polisanmälda och efterlysta. Det som drabbar oss är eventuell trängselskatt men jag tänker inte ge mig i den frågan. Jag ska inte betala ett öre om jag så ska gå till varenda tidning i detta land! Gör de något annat brott/parekeringsbötter lär de nog upptäcka snart att skyltarna sitter på fel bil. Upptäckte igår en bil till i närområdet som blivit av med sina. Så förmodligen någon som gjort en drive i området... jag orkar inte ens tänka på det. Den dagen den sorgen om det skulle drabba oss mer. Vi har fått nya skyltar. Och går det fel så får vi väl sälja bilen eller registrera om den.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

27 maj 2010 10:27

Bernervalpen är bedårande söt, och blomman vid fontänen likaså!
Tror nog din lust att blogga kommer åter Ruth. Du kanske behöver ha lite tid för dig själv just nu. Och dina små valpar tar väl också extra mycket av din tid nu och några veckor framöver.
Själv har jag nästan ingen lust alls för att blogga. Går VÄLDIGT länge mellan mina inlägg. Men jag följer några av mina favoritbloggar varje dag även om jag inte alltid kommenterar.
Ha det gott vännen och njut av livet!
Kram

http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

27 maj 2010 10:52

Hej Ruth!
Men så vackra bilder du tagit.Å gud min skapare så gulliga valpbilder.Och Berner valpen är ju för gosig.Det såg verkligen ut som den pojk valpen tyckte att det fick räcka med fotandet,fniss.Så fin färg de har,men kommer de att bli rödare sen eller?Jag har inte kunnat titta in till dig förrän nu,den lilla datan var ju så seg så man hade lust att kasta ut den genom fönstret,fniss.Trött är jag efter resan,känner mig helt slut.Ha det bäst och många kramar till dig.Så kul att du kikat in till mig.Pussa pluttisarna på nosen från mig.Skulle så gärna ha velat vara där och snoza på de.
Kram!

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

27 maj 2010 12:16

Vilken fin hundvalp du hade besök av, stora hundar när dom är fullvuxna.
Vad är det för en fin blomma du har vid fontänen,jag kan inte komma på vad den heter...

Ha en bra dag!

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

27 maj 2010 13:28

SVAR TILL MONICA:
BLOMMAN ÄR EN AKLEJA, ETT PRAKTEXEMPLAR MED VÄLDIGT STORA BLOMMOR.

BLOGGAREN/ RUTH

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Carina & Boris

Carina & Boris

27 maj 2010 20:10

Ja kan inte mer än att hålla med om att hon är bedårande söt!

Mycket vacker blomma!
Önskar er en riktigt härlig helg...

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

27 maj 2010 21:29

Tack för svaret på vad blomman heter....verkligen ett vackert exemplar.
Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

27 maj 2010 22:44

Du behöver inte alls ursäkta dig, kära Ruth. Ta det lugnt med bloggandet om du inte känner för det. Jag anser, att bloggandet ska kännas lustfyllt. Om inte - avvakta. Jag är bara så glad att du finn därute i bloggarvärlden.
Varma och soliga kramar!
PS Jag gillar ditt nya presentationsfoto - så snyggt!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
"Bettan"

"Bettan"

27 maj 2010 23:56

ojojoj... Har det redan gått 3 år =)... Underbart söta e dina valpar också =) Även om de inte har fått spring i de små benen än ...=)

Tackar för gratulationen. Det värmde må du tro...
Har också tappat orken helt på att blogga, men tror en del av det beror på att man vill vara ute så mkt det bara går...

Kram & sov såååå gott vännen min...
/Bettan

http://dream-on.bloggagratis.se

 
Margit

Margit

28 maj 2010 10:28

Hej Ruth!!!
Jag tror att man kan få den känslan,,med bloggen...jag har också upplevt lite så den sista tiden..läser gärna men INTE RIKTIGT ORKAT gå in o kommenterat..fast jag så gärna vill..då får man väl ta det lugnt ett tag..och senare "komma igen"...Det tar ju mycket tid..och denna årstid..med vad det innebär..så är det mera som kräver/tar sin tid... INGET DÅLIGT SAMVETE...för det!!!
Kramen!!!

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards