~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 2 juni 2013

En viktigt repris!!

Av ~ Ruth ~ - 2 juni 2013 10:51


 


Det som ingen kan undgå att märka är solen och värmen. Hunden står vid dörren och gnäller, vill följa med och åka bil, lämna hunden hemma om du vill din hund väl. Till och med folk som har haft hund i åratal sätter hunden i bilen och går in på ett matställe för att avnjuta en kall dricka och god mat, för sitt eget välbefinnande, kommer ut efter 40 min. fönstren är helt immiga, och en medvetslös hund ligger till synes livlös, med svaga hjärtljud, det lilla liv som återstod gick inte att rädda. Det är ingen unik företeelse i sommarvärmen. Tror inte att nya hund-ägare heller tänker på denna faran. Snälla, säljer du en valp så upplys om dessa faror innan det är för sent ! Varje sommar så får djur sätta livet till i bilar, nu har det skett igen. Ta denna varningsruta överst och sätt in på din egna blogg eller hemsida, upprepa den på bloggen flera gånger under sommaren. Varna dina djurvänner.

Önskar er alla en fin söndag, här är det svalt och mulet ute, så skönt.

 
 
Maria

Maria

2 juni 2013 17:28

Jag förstår inte och har aldrig förstått varför folk ska ha med sina hundar i bilen när de inte behöver. De fyrbenta har det bättre hemma än i en varm bil. Men tyvärr så fattar inte alla människor detta, och det är sorgligt.
Ha en fortsatt bra dag!
Kramar Maria

http://airams.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

2 juni 2013 18:47

Tycker nog att man ska lämna sin hund hemma om man måste iväg när det är varmt för fytusan så hett det bli i en bil.
Men många människor tänker inte så långt!
Ha en fin kommande vecka!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
primrose

primrose

3 juni 2013 13:14

BRA inlägg!
Att det här måste upprepas och upprepas, är så förbaskat skrämmande!
Jag förstår INTE hur någon kan lämna en hund i bilen!
Vi gör det aldrig vare sig det är sommar,höst,vinter eller vår!
Men att lämna hunden i en bil när det är varmt, det är så hänsynslöst och korkat så jag blir arg !
Bra inlägg, som tyvärr måste påpekas flera gånger om dagen. Hur svårt har vissa människor för att förstå!!!
Ha det fint. KRAM Primrose

http://enrosafluga.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards