~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 23 september 2012

Siamesblad.

Av ~ Ruth ~ - 23 september 2012 18:32


   


Rensade i mina blomkrukor i dag och hittade detta konstiga blad, har aldrig sett något sådant, precis som Siamesiska tvillingar. Båda bladen har samma mittnerv och utvecklas lika dant åt 2 håll med bladets baksidor mot varandra, längst upp i toppen var det lite delat.


En lugn söndag med slö och lathet som heter duga.

 

 
 
Gun

Gun

23 september 2012 21:54

Tittar in för att önska dig en trevlig vecka. Låter konstigt med bladet. Ibland är det väll inte fel med lite lathet:).
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Bettan

Bettan

23 september 2012 22:06

WOW.. Nej detta har jag heller aldrig råkat ut för =) Men lustigt att även växterna kan ha sitt eget lilla liv. Gött att du fått slappa idag. En annan har slitit som ett djur, men det var det bara såååå värt. Önskar dig en god natt & fin kommande morgondag.

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Carina, Boris och Gänget

Carina, Boris och Gänget

23 september 2012 23:11

Spännande att se hur det blir med det märkliga bladet. Fina bilder!

Har varit en slö söndag här oxå, igår regnade det som om himlen var öppen hela dagen men idag har det varit bättre väder.

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Love

24 september 2012 00:11

Såg dina fina sockor får nog ta tag i stickning jag också för garnnystan har jag. Inte hänt mycket här i dag skönt att bara vara. Vad är det för blomma bladet tillhör?
När jag är vaken sent blir jag så hungrig så kylskåpet får besök och jag får ett glas mjölk o en ostsmörgås. Då håller jag skinnet runt magen spännt.
Klockan har blivit över 12 och jag önskar dig en fin måndag.
Kram kram.

 
lillis

lillis

24 september 2012 06:25

Var väl skönt att få ha en slödag det behöver vi ibland.
Har aldrig sätt sådana blad så konstigt
Ha en bra dag min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

24 september 2012 10:40

du har ju hunnit med mycket härinne, vilka vackra strumpor du stickat :) vilken häftig växt :) ibland blir det liksom lite fel men det är ju egentligen roligt också
Sv: gå in på google och sök på klappgröt, där hittar du många recept, testa, det är jättegott, man kan som sagt var ha lite olika bär och även då äpplen
bamsekramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Ingen bild

Lambergsfrua

24 september 2012 11:41

Vad konstigt att det kan bli så! Jag tycker att det är vackert ändå och bra att du fotograferade, så du har kvar som bevis. Annars skulle nog ingen tro dig;)
Ha det gott!
Varm kram,
Lambergsfrua

 
Cina

Cina

24 september 2012 18:04

Du behövde säkert den slödagen.
Vilket konstigt blad men det kan säkert blir så där i växtriket oxå.
Ha en bra kväll!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards