~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 11 september 2012

Fy för den lede

Av ~ Ruth ~ - 11 september 2012 19:11

 


Vilket väder som har varit i dag, riktiga stormvindar och sedan vid 4 tiden i em. så har regnet vräkt ner, så kraftiga skurar. Var till torget med min cykel i dag för att hämta medicin till gammeltiken och lite mat. Kom små fina droppar när jag var på hemvägen, efter ett par minuter när jag väl kom in så vräkte det ner, vilken tur jag hade.

I dag har jag tagit det rätt så lugnt. Har faktiskt inte så mycket att berätta, men vill bara ge ett livstecken. Har börjat göra en höstlayout för min blogg, men jag blir aldrig nöjd, slänger och slänger, får sätta in något annat tills vidare, det är inte riktigt höst ännu så jag hinner säkert. Har suttit vid symaskinen och sytt några sömmar här och var på sådant som skulle lagas och blivit liggande, samt några jeans som har blivit för stora som jag har förminskat i midjan. Så småpysslat har jag gjort i dag. Snart är det TV:n och Helge Skog ½-8, sedan Ung & bortskämd och avslutar med Hollywood fruarna. Under pauserna på dessa program så hälsar jag på hos er.

 

 
 
Maria

Maria

11 september 2012 20:07

Oj vad du har donat å fejat dom senaste dagarna, du måste känna dig jätte nöjd för de gör man ju när de blir lite ordning. Jag vaknade inatt utav regnet som vräkte ner sedan har de varit lite halvdant här idag. Imorgon skall jag se om de går att beställa ett nytt bredband för inte e de roligt när de bara strular.
ha en bra dag/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
Corina

Corina

11 september 2012 20:41

Kikar in som hastigast innan jag åker från jobbet. Haft en ovanligt trevlig och lugn kväll ! Fuktigt även här men går ju bra när man jobbar ;) Ha nu en fortsatt bra kväll. Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

12 september 2012 06:34

Oj vad fint du fått här inne på bloggen
Här hos mig så började det att regna mot kvällningen
Ha det bäst min vän
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

12 september 2012 09:14

Oj så omtapetserat det var här SNYGGT.
Här vräkte regnet ner i går kväll.
SVAR: I rotmoset har jag potatis o morötter och kålrötter det går hur bra som helst att frysa blir INTE alls grynigt utan precis som när man nyss gjort det.
Jag flyr dagen kommer åter ikväll.
Ha en fin dag.

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

12 september 2012 10:53

vilken vacker bild :) jo, vi blev också överraskade av en störtskur som hette duga, fast som tur var satt vi inne i bilen just då :)
Sv: jag tror nog att det är en fluga, det finns ju så många sorter
kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Monica

Monica

12 september 2012 11:54

Lite regn fick vi igår,men inte som du förstår jag.Idag är det inte så varmt som det har varit de senaste dagarna,nu är det mer normal temperatur tycker jag.På tal om höstlogga så kanske det är dags att jag skickar över några höstfoton till dej och när du hinner får du gärna göra min höstlogga.
Önskar dej en bra onsdag...kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

12 september 2012 15:32

Så fint det var här på bloggen en fin bild. Här regnar det ena stunden så skiner solen mellan skurarna

http://bloggplasten.se

 
Monica

Monica

12 september 2012 16:03

Ser att du varit inne hos mej och ändrat loggan...tack så mycket!
Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

12 september 2012 22:13

Men nu är det väl rätt

http://prilyckans.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards