~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 3 september 2012

Nu trodde jag……

Av ~ Ruth ~ - 3 september 2012 22:41

Att jag skulle droppa dagens inlägg, jo på fullaste allvar, fullt upp i dag och TV hela kvällen. Eftersom ”Det okända” inte har kommit till Play ännu så slänger jag in några rader. Har tittat på Tv sedan ½ 8, vem missar Helge Skog? inte jag i alla fall. Sedan blev det ”Robinson” följt av ”Underbart är kort”, det sista programmet är ett härligt program, en underbar dokumentär har du missat det så hittar du den här: ”KLICKA HÄR” och titta.


Förövrigt så har det varit en solig och fin dag. har klippt gräs som är en tät återkommande syssla fram till senhösten när man bor i villa. Tog sedan ett skumbad på 1 ½ timma, blev chockat hur långt bad det blev när jag tittade på klockan, somnade nästan i karet, det var svårt att hålla ögonen öppna, ett härligt bad som luckrade upp all död hud som inte en dusch fixar.


Har så förbenat ont i mina lårmuskler, varför vet jag inte, kanske sviter från gårdagens kliv upp och ner från trappstegen för 8 fönster med gardinbyten.


I dag har jag rensat gubbens garderober, även mina ägna, det blev 3 rågade plastsäckar, klädinsamling vid brevlådan i morgon vid 8 tiden. Ett 10 tal skjortor ej uppackade från gubbens skåp, en massa tröjor, byxor och T-shirts, även kavajer och kostymer. Han har inget jobb längre som kräver sådan klädsel och då är det bara att avyttra, kanske kan det komma någon annan till nytta och glädje.


Detta är i korta drag min dag.

 

 
 
Gun

Gun

3 september 2012 23:05

Även här har vi haft en fin dag med sol. Skulle också behöva klippa gräset men orkade inte i kväll:).
Duktig du är på att rensa... Här blir det rensning nu vart efter renoveringen börjar.
Kram gun

http://http:/anthilias.bloggplatsen.se

 
Bettan

Bettan

3 september 2012 23:20

Har så förbaskat ont i min nacke ikväll. Men ville gärna kika in till dig innan sängen kallar. ny dag i morgon med nya utmaningar. Ser att du har fart runt denna dag. Duktig till tusen är du. Å blir avundsjuk på dig som har ett härligt badkar att krypa ner i. Detta är ngt jag saknar mkt. Så snart hoppas jag att gubben min vill fixa till detta =)
Massa kramar & hoppas att du ska ha mindre ont som imorgon. <3

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Love

3 september 2012 23:56

Tv-kväll här också efter en dag med Anhörigträff, sen till Leif.
Vädret var ju underbart så vi var ute o gick. Han tyckte det var så skönt men det tyckte inte min rygg o ben. Hemkommen blev det färdiglagad mat från affären o sen satt jag där som en invalid.
Det är dags för gardinbytemed fönterputs här också men nu har antalet fönster minskat till 8 samt dom i "uterummet".
Kära hälsningar o kram.

 
Maria

Maria

4 september 2012 00:10

Har varit strålande väder här hos mig med idag. Hade en lite tanke om att jag skulle ta mig till skogen, men hoppade över det då jag hade annons i tidningen.
Har fått sålt 4 st Billybokhyllor idag, hoppas bli av med resten oxå.

Rensning i garderoben gjorde jag också för ett tag sedan. Blev två stora säckar och ett par bärkassar med kläder som avyttrades. Det mesta gammalt och slitet så det åkte i sopkontainern för brännbart som vi har att slänga sådant i.

Du är lika vältränad i benen som jag ser jag. Jag har oxå lite ont i mina lår efter gårdagens upp och ner på pallen då jag dammade av bokhyllorna ordentligt som jag sålt idag. Men nu vet vi ju att vi har muskler i våra ben :))

Ha de gott!
Kram Maria

http://airams.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

4 september 2012 05:57

Även vi hade en kanondag i går med strålande sol.
Så skönt att få rensa garderoberna ibland
Här ska jag oxå börja att ta fönstren snart det behövs kan jag säga
Ha en bra dag vännen
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

4 september 2012 11:15

ajdå, säkert tog musklerna stryk av fönstertvätten
visst är det bättre att rensa ur och ge bort om man nu själv inte har användning alls av sådana kläder
Sv: nej, aronia smakar inte alls som svarta vinbär även om jag håller med att de ser ut som sådanan, de har en kärvare smak
bamsekramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
ansepanse

ansepanse

4 september 2012 12:45

Sv: aroniabären använder jag till att ha i frukostgröten :)
jo, det regnar och är grått och tråkigt här också
kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Cina

Cina

4 september 2012 13:26

Usch nu påminde du mig om att även jag är i behov att renasa lite i skåpen.
Men det får vara just nu har lite att stå i men det är ju övergående.
Jag missar inte gärna halv 8 hos mig, men ikväll gör jag det för jag ska på cirkeln.

Önskar dig en fin dag!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

4 september 2012 14:42

Såg faktiskt det okända igår, hann norpa TV:n innan gubben ;) Kram!

http://corina.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

4 september 2012 17:23

Jag ser också på Det Okända och Spårlöst,annars är det inte mycket att glo på. Robinson har jag sluta att se.
Ja rensa i garderoberna behövde jag göra också och så är man ju sugen på lite nytt till vintern också.
Vädret här är regnigt idag så jag har hållit mig inne.Stickar på en ny babytröja nu. Har just gjort färdig en med får som någon av mina väntade barnbarnsbarn ska få. Pippitröjan som du undrade om ska jag sätta ut i nästa blogg.
Ha det bra min vän.
Kram!

http://Margaretha.bloggagratis.se

 
BrittMarie

BrittMarie

4 september 2012 21:13

Jag måste skriva att du har tagit jättefina bilder på månen häromdagen. Den första speciellt, där man kunde se alla kratrar. Det där med att ta sig ett skumbad, tycker jag ofta blir bortglömt. Det går snabbare att ta en dusch. Som du skriver gör det nog extra god nytta att ligga i blöt, så gammal hud blir som ny! Jag tror det får bli ett projekt till helgen.
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo.php

 
Ingen bild

Robin

4 september 2012 21:13

Du hittade inte pappas gamla svarta skjorta när du rensade?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards