~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 10 april 2012

Nu kan jag surfa igen

Av ~ Ruth ~ - 10 april 2012 21:03

Men inte obegränsat som hemma, men jag är glad som en lärka i kväll. Har hunnit hälsa på er och lagt en liten notis om att jag finns igen.

Lite vitt på marken efter natten, men det har regnat så smått i dag, nu + 4* så det är snart borta.


 
"Klickbilder förstorar"


Det har inte skett så mycket sedan i förgår som är något att återge. Har stickat klart mitt andra par strumpor (då mönstret jäklades så iniberran). Visar min stickkorg för er.


  


Tömde min kamera förut och hittade detta fotot på månen när den var påskfull, tyckte den blev effektfull med grenarna i förgrunden, det gav lixom liv i det blanka månplytet.

I morgon blir det att plocka bort Påskens alla fjädrar, ris, ägg och tuppar. Så meningslöst att pynta för dessa fjuttiga dagar, men kul när jag höll på, jag är så lättroad som ett barn.

Nu skall jag läsa lite på Aftonbladet via nätet, sedan sticka några varv på min nya stickning som jag har börjat på innan kudden och nattsömnen.

Kram på er alla mina kära vänner, ingen nämnd och ingen glömd !

 
 
BrittMarie

BrittMarie

10 april 2012 21:29

Vilka jättefina strumpor du stickar! Det var nog värt besväret då, när det var så krångligt mönster. Mina påskprylar får nog vara kvar framme veckan ut. Annars var det ju som sagt knappt någon idé att ta fram dem.
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo.php

 
Margit

Margit

10 april 2012 22:10

Ja visst vill vi att datorn. nätet alltid ska funka..så vi jan surfa..och vara ute på¨nätet...

Så underbara fina strumpor du stickar!!! Du kan du!!!
Jag har okså plockat bort...påsksakerna..inte alls så mycket...som man har under julen. Så det är snabbt att plocka bort igen.
Tråkigt väder vi har nu..men vill inte göra så mycket...Jag har haft en "slappardag" i dag....
Önskar dej en GOD NATT och en fin ny dag i morron igen!!!
Kram!!!

http://margiholm.blogg.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

10 april 2012 22:32

Jag är full a beundran för dina fina strumpor! Du fick till det med mönstret trots lite bekymmer i starten;)
Jag låter fjädrarna i riset sitta kvar den här veckan också. Jag fixade påskriset redan för tre veckor sedan, annars tycker jag att det känns meningslöst att pynta. En vecka är för lite tycker jag.
Sov så gott!
Varm kram,
Lambergsfrua

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Bettan

Bettan

10 april 2012 23:23

Hej hjärtat!
Hmmm, vete sjutton om jag sände iväg mina rader eller inte fast att jag inte var klar? Men hur som haver så är du fantastisk på det du gör. Finns det något som du inte kan klara av? Otroligt jämn & fin stickning. Å jag är allt avundsjuk på dig =).
Tack snälla för besöket. Blir så glad när du kikar in. Så nu känner jag mig ännu nöjdare när jag vet att du är åter i etern.
Massor av kramar

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

11 april 2012 06:55

Vad skönt att du kan vara ute på nätet igen
Vilka fina strumpor du stickat
Vackert foto på månen
Ha det bäst min vän
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

11 april 2012 07:10

Duktig på att sticka är du :) Härligt att vara online igen även om det är begränsat. Fick hjälpa en kollega att komma igång med sitt mobila bredband igår. Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

11 april 2012 08:39

Roligt att "se" dig igen. Är inte van vid att du "hoppar över".
Fint du stickar,skulle vara kul att se det på nära håll.
Jag ska också plocka bort påsken idag. Jag säger vart år nu att jag ska inte ta fram något för de där dagarna,men ändå så står där en massa höns o ägg i hörnen.
Här regnar det idag igen.
Önskar dig en bra dag. Kram!

http://Margaretha.bloggagratis.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

11 april 2012 10:01

Det var inga vanliga raggisar du stickade Super snygga.
Kvarnboden har en dam som stickar Handledsvärmare + finsockor linande dina medn tyvärr super dyra Dina var någ ett strå vassare.
Här regnar det inte men är dimmigt så det förslår.
Hur länge skall ni vara i Stugan? Måste var underbart att vistas där.
Var rädd om Er kram Anita Lundwall

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

11 april 2012 11:55

Härligt att du är men på banan igen.
Känns inte rätt när du inte finns med.
Såååå rackarns snygga sockor du stickat.
Du är duktig med dina stickepinnar.
Regn hela dagen igår och ser ut som om det blir lika idag oxå.
Trött på detta väder nu.

Önskar dig en fin dag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Gun

Gun

11 april 2012 21:51

Snygga sockor du stickar.. Regn har även vi fått och snöeländet är nästan borta. Längtar efter solen nu. Håller med om att de är futtiga dagar som Påsk skakerna är framme.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

11 april 2012 21:59

Vilka ursnygga sockor du gjort, jätte fina. Jag gjorde som du sa, en kudde till under ändan, tack för rådet.
Har faktiskt inte lika ont i kväll. Det var roligt att göra ljuset så de blir säkert fler.
Ha de gott/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards