~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 6 januari 2012

Spanien firar julafton i dag

Av ~ Ruth ~ - 6 januari 2012 19:38

Måste bara visa dessa fotona som jag fick i em. från min syster Liv i Spanien, där firar dom julafton som i dag. Se så fint dom har gjort på stranden av bara sand, det är helt otroligt vackert. Tusen tack min syster för att du delar med dig av det vackra som jag bara får se på bild, njuter som bara den.


       
"Klickbilder som alltid"



Dessa fotona har hon tagit uppe på takterrassen på huset där dom bor. I dag har dom +25 grader,

det är vinter där nu, vem kan tro det ? Gemför man med temperaturen här så är skillnaden 44 grader, i fm. så hade vi -19,6.


      



Har inte träffat Gullan på 3 dagar, hon är så förkyld, feber och hes så hon kan knappt prata och sover för det mesta, det var likadant förra året den här tiden, så jobbigt när det pågår. Känner hon sig bättre i morgon så skall jag titta till henne, men jag vill ju inte bli smittad, så det är svårt det där. Men behöver hon våran hjälp med något så ställer vi ju naturligtvis upp.


 


Har inte skett så mycket i dag, har gjort någon kort vända med hundarna, men dom fryser så om tassarna och vill hem till värmen. Nu blir det TV-titt i kväll som vanligt och några besök hos er.


 


En varm kram till er alla.


 
 
Maria

Maria

6 januari 2012 21:28

Bilderna var jätte fina men jag föredrar nog att vara hemma i Sverige. Kollade lite historia om Trettondagen och vad jag såg verkade som de firades när de 3 vise männen kom med gåvor. Ja då kanske julafton skulle varit nu med klappar å så.
Ha de gott/kramen

http://torparmor.blogspot.com

 
Bettan

Bettan

6 januari 2012 22:05

Vilka underbara bilder!
Å jag minns så väl att din granne var sjuk vid denna tiden förra året. Hoppas att du & de dina ska få en fortsatt fint år. Massor av kramar Bettan

http://www.walkonfire.se

 
Gunilla

Gunilla

7 januari 2012 02:29

Hej på dig.
Jag och min familj + en till var ju i Spanien för ngt år sedan. Då fick vi oxå se *sandprydnader*
Snyggt tycker jag. Jag tog lite bilder på det.
Har för mig att jag har visat bilder på det i min blogg, vid den tiden.

Jag har inte städat ut julen än, men ska göra det ngn dag
Är så trött på julen nu.

Kram

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Corina

Corina

7 januari 2012 06:38

Underbara bilder ! Fast jag stannar gärna hemma under vintern:) Trotts omaket med snö och kyla är vintern härlig...kram

http://corina.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

7 januari 2012 06:53

Så många fina prydnader dom gjort i sanden så fint.
Hoppas att Gullan snart piggar på sig igen, kan förstå att du är orolig för henne
Ha det gott och ta hand om er
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

7 januari 2012 11:04

vilka vackra bilder från Spanien, men att ni har det så kallt, vi hade bara några minusgrader igår och idag är det regnväder här
stackars Gullan som blivit så förkyld, hoppas hon kryar på sig snart
Sv: jo, jag ska varna mamma för att öppna för vem som helst på dagarna också
bamsekramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

7 januari 2012 11:27

Ja visst är de sand skulpturerna fantastiska.
Oj vad jag längtar till Spanien och dess värme 25+ inte dåligt på Gran canaria var det endast 18 i går såg jag på TV.
Så du är kvar i Värmlandskogar.
Hoppas allt är bra med dig och din man och alla hundarna.
Kram på dig vännen Anita Lundwall

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

liv Karlsson

7 januari 2012 13:32

Hei på deg søster.
Hyggelig du kan dele mine bilder. 5 jan er det de tre vise menn som kommer med gaver til barnene, det blir levert på døren da på natten. Og den 6 jan er spanias julekveld, og da får barnene sine presanger . Det var jo de tre vise menn som kom med gull røkelse og myrra til jesu barnet de gikk jo mot den stjernen som vi kaller betlemsstjerne og da tok det natulivis noen dager etter fødsel til de kom frem med gaver til jesu barnet i krybben. Den 17 er det San Anton som er skytsengel for alle dyrene , da møter spanjolene med fugler katter hunder m.m forran kirken der står en prest og velsigner hvert dyr, skal møte opp og fotograffere så dere får se de lange køene med folk. Ja her har de mye rart som de feirer. Hils Gullan og ønsk god bedring fra meg. Klem fra søstra de.

 
ansepanse

ansepanse

7 januari 2012 15:22

Sv: det låter så mysigt med så många minusgrader och lätt snöande :) allt blir så rent och fint då
jo, det gäller att få en riktigt "färsk" gran och så se till att den får rikligt med vatten
en riktigt fin lördagskväll till dig också vännen - bamsekramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Ingen bild

Love

7 januari 2012 16:27

Om jag kunde skulle jag knäppa med fingrarna och förflytta mig till sol och värme. Här är visserligrn bara några kallgrader men jag gillar inte vintern. Är Gullan en äldre dam så är det ju värre att bli sjuk men hoppas hon är piggare i morgon. Så trevligt att vi o får del av din systers berättelse och bilder. Tack så mycket Liv.
Du får fixa små stövlar till dina vovvar för visst blir det kallt.
Det gäller ju att klippa bort hår mellan trampdynorna och det gillar inte Gaius något vidare men matte bestämmer att så ska ske.
Ja nu ska ni ha en mysig afton och fin söndag.
Kram från vännen i Vildfagre.

 
Ingen bild

agge

7 januari 2012 17:12

oj, så mycket fint i sanden....härliga sommarbilder....
Jasså, Gullan är också sjuk stackarn...Inte kul. Hoppas att hon snabbt kryar på sig nu då.

kram

 
Cina

Cina

8 januari 2012 09:54

Ohhh detta som dom gör med sanden är helt otroligt fint jag har stått och titta på när dom gör sånt här i Spanien. Man bara häpnar där man ser hur det växer fram.
Dom är kanonduktiga.
O just nu skulle jag verkligen vara där istället för här hemma.

Kramen min vän.

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Mikaela

Mikaela

21 januari 2012 14:11

Härliga bilder! Jag saknar verkligen värmen. Spendera 16 år utomlands i mestadels varma länder. Försöker dock intala mig själv om att vintern har sin charm :)

http://passionforhalsa.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards