~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 10 januari 2012

Av ~ Ruth ~ - 10 januari 2012 22:08

"Klickbilder"

 

Hos Lars och Judith. 

Har hälsat på ett äldre par som bor ensligt i en gammal stuga i skogen. Dom har el, men inget vatten inne ej heller toalett, och utedasset ligger en bra bit från huset. Ett tufft liv för äldre personer, när vintrarna här är tuffa. En morgon för några dagar sedan när det var så kyligt på natten var det + 6* inomhus när dom klev ur sängen. Huset har ett kök + ett litet rum till där dom sover och tittar på TV, en liten vedspis i köket värmer huset som är gammalt och inga förbättrings reparationer har utförts sedan huset byggdes. Det är väldigt kyligt på golvet, huset står på en torpargrund och har dålig isolering. Har tagit flera foton där som jag visar i morgon. Trevliga personer och gästvänliga till tusen, dom hade gärna velat att vi stannade mycket längre, men det blev nästan 3 timmar och det var mörkt när vi kom hem. Visar några härliga vinterbilder som jag tog genom bilfönstret på vägen dit, samt 2 foton i billyktornas sken när vi svängde in hemma. Fortsättningen kommer i morgon med bilder från torpet och lite unik kuriosa.


      


      


    



Något är på väg att krascha med datorn eller skärmen, när datorn sätts på eller när dan har stått på viloläge länge så fladdrar bildskärmen länge innan skärmen blir ren, fy, jag är skitskraj.


 


Kram till er alla, ingen nämnd och ingen glömd !


Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards