~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2011

Burrr, vilken ruggig dag

Av ~ Ruth ~ - 8 augusti 2011 22:15


 

Från T-shirt ena dagen till strumpor och långärmat nästa, snabba växlingar om dagarna. Min första regnmätare som jag köpte för en vecka sedan visade att det under natten och fm. i dag kom 23 mm. Sedan kom ju solen, men fy så rått och kyligt, ingen utesittarkväll med myspys. Värmen kommer nog åter bara molnen har tjurat färdigt och får slut på sina tårar.

I dag har jag ägnat stora delen till hundvård, päls, klo och klipp under tassarna samt tanstensskrap på 2 vovvar, det är inget enkelt göra, det sitter ju som ett berg denna legeringen. Bad blir det en annan dag när solen gassar, då trivs jag i källarens svalka.

Har även bakat mitt berömda LCHF bröd i långpannan, en bra dag för bak. Har fått gott betyg i LCHF-kretsar för mitt egenhändigt komponerade bröd, så det görs i mångas hem.

Ang. larven i det förra inlägget så trodde Maggan att det var en fjärilslarv, har sökt på Gooogle och bilder men ingen ser ut som min. Skulle nog lagt den i ett terrarium och följt den hela vägen (näää nu är jag larvig hehe) hade varit synd om detta söta barn.

Har tittat på ”Lotta på Liseberg”, nu är det slut på denna underhållning, vad kommer som ersättning tro ? den som lever får se och det skall vi ju alla göra.


Kram och tack för i dag / må så gott och sov så sött !

 
 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

9 augusti 2011 00:55

Då har vi haft tvärtom väder här, jättefint och lagom varmt.... tills ikväll då regnet öste ner.

Det hade varit roligt att följt larvens uppväxt och sett vad det blivit av den.

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

9 augusti 2011 07:08

Nog känns det allt är det blivit lite kyligare ute
men i går var det fint väder här.Tittade oxå på Lotta i går kväll.
Mycket pyssel med alla dina hundar men ett kärt sådant. Vilket fint foto
Ha det gott min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

9 augusti 2011 08:13

Härdade ut halva Lottas program :) Sedan var jag tvungen att hitta på något annat....kl 10 igår kväll ville inte mina ögon stanna uppe längre :) Blir väl så när man stigit upp kl 5 på morgonen.Kram

http://corina.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

9 augusti 2011 10:21

Då har du haft sämre väder än vi hade igår,lite regn kom det här,men det har svårt för att regna nu för tiden,det kommer några droppar bara.

Önskar dej en bra tisdag!

kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
agge

agge

9 augusti 2011 12:18

Du har varit flitig idag du , Ruth. Ett himla jobb med hundar. Ja, nu är det kyligare ute, morgnar och kvällar känns råare men mitt på dagen är det ganska skönt . Inte kan väl hösten vara här riktigt än eller???

kram

http://havefun.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

9 augusti 2011 16:40

Vilken läcker bild på tistlarna! Vädret växlar lika snabbt som en aprildag och redan nu kan man få en föraning om hösten. Vi har en björk på andra sidan Tjärnen, vars blad börjar gulna lätt...
Vad skönt för vovvarna att bli ompysslade. Jobbigare för dig förstås ;)
Roligt att ditt bröd har blivit uppskatta av så många. Det betyder ju också att många följer samma diet som du.
Önskar dig en fin fortsättning på dagen!
Soliga kramar,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

9 augusti 2011 18:59

Vilken fin djurvän du är Ruth. Hundarna måste älska sin matte somm får sån omvårdnad.
Tänk jag tyckte jag kände att det luktade höst i morse när jag stod på balkongen.
Jag har inget emot hösten.
Här har varit ömsom sol och ömsom regn idag,men ändå varmt.
Hoppas att din larv mår bra idag och så småningom blir till en vacker fjäril.Det är vad jag tror.
Ha det bra min kära vän. Kramiz!

http://bloggplatsen

 
ansepanse

ansepanse

10 augusti 2011 10:26

jo det blev väldigt snabbt kyligt men vi får verkligen hoppas att värmen kommer tillbaka igen
jag borstar tänderna varje dag på Nemo och Sluggo, det blir inte så mycket tandsten då, men visst får jag också skrapa ibland
kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
fru greta

fru greta

11 augusti 2011 10:35

Hej på dig du!
Ja nog känner man att det kommer en höst snart,men vi vill ha en Brittsommar innan den får komma.Augusti brukar ju vara varm så ännu ska vi väl ha sommaren kvar.
kram ,Lilian .

http://www.frugreta.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards