~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2011

Inte är det väll höst ännu ¿ eller?

Av ~ Ruth ~ - 3 augusti 2011 17:48


     


Vädret tyder på att vi bor i en stekhet öken, fy bubblan, längtar till hösten gu’så skönt det skulle vara.
Fick en känsla av att den var på G i gårkväll när jag för första gången i år hörde Syrsor spela sin höst serenad, stod länge och väl och njöt av dessa vackra toner, är inte detta för tidligt ?

Nu blommar min julkaktus helt otroligt, i varje topp är där en eller 2 blommor, måste den vara fin länge.


Upps ! tittade ut nu och himlen är svart över Landvetter och det närmar sig Lerum med stormsteg, hörde ett svagt muller i fjärran, då kommer det kanske en regnskur vad det lider, men ett värmeåskväder vill jag inte ha.

Har hållit på och röjd i källaren och kom precis upp, där är det svalt och skönt. Ringde upp en gammal vän i dag som jag inte har pratat med på länge, är nog 3 år sedan, samtalet pågick i 2½ timma, så roligt det var, nu skall det ske oftare det lovar jag. Inte så mycket att berätta om denna dagen, har hållit mig inomhus, värmen gör att jag får ett svagt illamående, vill bara gömma mig och sova bort resten av sommaren.


Kram till er alla, ni betyder så mycket för mig !
Vänligheten du sänder ut till andra vänder alltid åter till Dig.

 
 
Madde

Madde

3 augusti 2011 19:30

Va roligt att du pratat med en gammal vän :) Ja denna värmen är hemsk... kvalmigt och luften står still. Här har det inte åskat men nu längtar tom jag efter en rejäl åskskur.
Kram Madde

http://runezzaz.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

3 augusti 2011 20:38

Vilken vacker kaktus du har med alla dessa blommor så fin.Här har vi oxå så varmt så jag vet inte vad jag ska ta vägen nu räcker det för mig. Vad trevligt att prata med en gammal vän
Du betyder mycket du oxå
Ha en skön kväll
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

3 augusti 2011 21:58

vi var ute vid havet idag och när vi kom hem var det en granne som sa att det regnat en halvtimme och att det kommit 20 mm, jag var kollade vår regnmätare den visade 17 mm
vilken fin blommande julkaktus du har nu :) vad härligt att kunna prata bort 2 1/2 timme med en vän
Sv: tack för den fina dikten
bamsekramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

3 augusti 2011 22:51

Fina bilder du bjuder på idag och så fin din kaktus är! Synd de blommar så lite bara.

Härligt att återuppta kontakten med gamla vänner

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

3 augusti 2011 22:53

Jag kan inte höra syrsor spela längre,det är trist.....
Var glad så länge du kan höra dom.
Jag längtar också till hösten. Det är min årstid.Hög luft,fina färger.
Julkaktus? Mitt i sommaren? Vilken lycka! Så fint!
Du betyder också så mycket för oss alla Ruth. Jag blir så glad varje gång du tittat in till mig. Kram på dig vännen.

http://bloggplatsen

 
Cina

Cina

4 augusti 2011 08:10

Vilken underbart vacker kaktus du har men den har väl fått fnatt de e ju ett tag kvar till jul.
Visst håller med att det är för varmt nu.
Även jag har en syrsa som finns på altanen såg den igår o så igår kväll så spelade den.

Ha en bra dag min vän!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Marias Hörna

Marias Hörna

4 augusti 2011 09:31

Hej vännen
Nu var det ett tag sedan jag var inne hos dig. Inte mycket dator nu...för varmt och semestern är slut. Fast skall väl inte klaga på det fina vädret men lite tungt i luften är det. Tack och lov att det kommit regn, då blir trädgården glad. Och ser att du har gilla knapp till Facebook. Det måste jag använda ju. Marias Hörna har också kommit till Facebook. Det gäller att hänga med i svängarna. Önskar dig en skön dag :) Kramar från Maria

http://mariashrna.blogspot.com

 
Birgitta

Birgitta

4 augusti 2011 09:48

Det var en riktigt vacker kaktus!
Så mysigt att höra syrsor spela...Det får vi tyvärr inte höra här uppe i norr. Hörde dom när vi var i Grekland en gång för länge sen.
Hoppas ni slipper åskan!

Kram

http://birgittab.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

4 augusti 2011 11:28

Nä jag har inte slutat besöka dig.....har bara haft lite annat för mig, jobbat bland annat och svettats ! Fast idag är det lite mulet faktiskt och mindre varmt, härligt ! Blir till att åka ner å handla idag,skåparna är lite tomma :)Kramis !

http://corina.bloggplatsen.se

 
agge

agge

4 augusti 2011 13:01

Vilken underbar julkaktus. Oj, vad mycket blommor det är på den.

kram

http://havefun.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

4 augusti 2011 13:29

Vad skönt att ha en källare att kunna gå ner i när det är så här kvavt! Praktiskt att då få lite röjt därnere samtidigt ;)
Din julkaktus har nog blivit felprogrammerad, men jättefin är den ju oavsett årstid. Den kanske kommer att blomma igen till jul.
Vad roligt att du tog kontakt med din vän och fick en pratstund. Sånt borde man göra oftare. Jag tänker på mig själv, när jag skriver så. Jag är dålig på att ringa upp, vet inte varför.
Önskar dig en fin dag - i skuggan eller i källarens svalka =D
Soliga kramar,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards