~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 22 juli 2011

Mitt hjärta är förlamat

Av ~ Ruth ~ - 22 juli 2011 20:57

"Läs och se direktrapportering HÄR"


"Klickbilder"

     


Allt skulle kännas torftigt och fel om jag försöker skriva något om min dag. Sedan 15.20 har jag följt terrordramat i Oslo och Regeringskvarteret samt ute ute på Utöya där socialdemokraternas ungdomsförbund är på läger.


Jag talade med min syster Liv nu, och 2 av hennes mans barnbarn är med där på Utöya tillsammans med 700 andra, dom har nu fått bekräftat att dom lever, men vilken pers och oro. 


Följer det hela direkt både från NRK i Oslo och på Aftonbladet. Gråter med det norska folket och lider med alla drabbade och anhöriga i mitt fosterland, vilken förödelse och dramatik.


Ett meddelande gick ut på Youe Tube  i söndags om att ett attentat skulle ske den 22 juli och det gjorde det. Så fruktansvärt att något sådant sker. Vad kommer här näst ? hur skall det sluta. Även här i Sverige är det nu ökat bevakning.


Mitt hjärta gråter och svider, kan inte fatta det som har skett.

 
 
dulcet

dulcet

22 juli 2011 21:04

Det är förjävlit! Usch :(

http://dulcet.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

22 juli 2011 22:21

Hemskt!! Är ordet.
Förstår att du tar åt dig extra mycket och innan du fick reda på att dina anhöriga lever. Hade kontakt med min brorsdotter som har två halvsystrar i Oslo,men i skrivandets stund har hon inte fått kontakt med dem.
Man kan fråga sig varför ska sådant behöva hända?
Ja tankarna går till de stackars anhöriga till offren.
Kram min vän.

http://bloggplatsen

 
Ingen bild

oxelosound

22 juli 2011 22:27

Finner inte ord för denna j-a terrorism. Vad har de tänkt vinna med detta. Civiliserade länder går inte att skrämma till tystnad. Glad för att Dina släktingar klarade sig. Ledsen för alla De som miste någon i katastrofen

 
ansepanse

ansepanse

22 juli 2011 23:22

nej vem kan egentligen förstå det som har hänt, ett stort VARFÖR dyker upp i huvudet
jag lider också med det norska folket och tänker på dem
kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Anki J

Anki J

22 juli 2011 23:50

Det är så fruktansvärt det som har hänt det norska folket. Tänk så många liv som fått sätta sitt liv till för någon/några j..vla idioters skull! Blir så arg och ledsen att sånt här ska behöva hända.
Förstår din mardröm innan ni fick reda på om släktingarna var vid liv... Har själv valpköpare i de trakterna... :o(
Kram

http://www.jankils.blogspot.com

 
lillis

lillis

23 juli 2011 07:03

Känner sådan avsky för dessa folk som utför sådana dåd och jag lider med det Norska folket och jag tänker på dom
Styrkekramar min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

23 juli 2011 09:00

Jag har inga ord för detta hemska som hänt.
Lider med hela Norska folket!
Kramen min vän

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
agge

agge

23 juli 2011 11:01

ett sånt fruktansvärt våldsbrott av den värsta sorten. Tänker på hela Norges befolkning i denna stund.
kram

http://havefun.bloggplatsen.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

23 juli 2011 11:24

Ofattbart!!! Att någon/några ens kan tänka tanken att utföra såna brott och döda helt oskyldiga människor. Lider men hela det Norska folket och tänker på dej!

Många, många kramar från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

23 juli 2011 16:32

Detta är ju bara så hemst, lider med alla drabbade att det fins människor som kan göra så hemska saker

http://prilyckans.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards