~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 9 juli 2011

Dagen blev som väntat, lugn.

Av ~ Ruth ~ - 9 juli 2011 19:46

Solsken i morse sedan stackmoln för att sluta med helmulet, med andra ord ett växlande väder som ger lagom värme och är underbart. Som vanligt i sommar så har jag klippt hundarnas gräsmatta för 151 gången, tycker jag inte gör annat en valsar omkring med denna maskinen, klipper oftare en jag dammsuger bort hundhåren inne.  Annars så har det inte varit något speciellt i dag. Har tagit vara på dom lugna stunderna och suttit på altanen och myst, växelvis grejade jag med blommor som har fått större krukor och mera jord, några har jag lämnat till sitt öde på komposten fast det smärtar, satte ner dom fint så dom blir kanske jättefina till hösten.


Har märkt att jag ser sämre, så det blir till att skaffa glasögon som jag förmodligen skall ha jämt, skulle vilja laser operera mina ögon så jag inte behöver ha glasögon alls, men det är så jädrans dyrt, men det ökar livskvaliteten. Har snart glasögon över allt, terminalglasögon vid datorn, för TVn och ett 3:e när jag läser, känner mig som en glasögonorm.


Nu skall jag titta på TV4 fakta, det är en bra kanal, övriga kanaler är bara skit nu tycker jag, varför blir det alltid så under sommarmånaderna ?


Det är så lugnt på bloggen så kanske det är dags med lite bloggsemester här, skall fundera på det.


En tom och innehållslös dag, hoppas eran har varit mera intressant.

Kram

 
 
lillis

lillis

9 juli 2011 21:27

Håller med dig om att det är bara skit på TV:n.Nu under kvällen har jag setat ute på balkongen och njutit ganska svalt och skönt
Ha en bra söndag min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

9 juli 2011 21:34

Det är riktigt dåligt på tv:n på helgerna tycker jag. Fakta är då i alla fall en kanal där det oftast finns något intressant att titta på.

Kramen

http://birgittab.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

9 juli 2011 22:32

Skulle nog behöva kolla min syn, ja jag var i parken i går det här lever jag på länge, sitter och lysnar på hans senaste CD så nu muser jag

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

10 juli 2011 08:26

Håller med om att nu är det bara "skit" på tv. Tur det är sköna kvällar nu så man kan sitta ute.
Gå inte och "se illa" Ruth. Skaffa dej brillor att ha för jämnan. De sitter alltid på näsan så man slipper leta efter dom.
Ha en skön söndag vännen min. Kram!

http://bloggplatsen

 
Cina

Cina

10 juli 2011 13:30

Ja kan bara hålla med om att det är skräp på tv. Tur man kan sitta ute när det blir kväller.
Varför gå o se illa näää skaffa du dig glasögon.
Ha en fin dag!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

10 juli 2011 13:31

Dröj bara inte för länge med att gå till optikern. Där finns det ju hjälp att få mot dina irriterande problem. Visserligen är det också dyrt, men inte lika dyrt som en laseroperation.
Jag har haft glasögon sen jag var åtta och använt dem jämn sen jag var 20 - fast jag borde ha använt dem hela tiden från start. Fåfängan, du vet ;) Jag hade linser på 70-talet, då enbart ögonläkare fick prova ut dem, men insåg att glasögon var både enklare och inte fullt så dyrt i långa loppet.
Jag håller med dig om att det är ovanligt lugnt på bloggfronten. Men så var det ju förra sommaren också. Det finns så mycket annat som lockar nu i sommartid. Själv är jag heller inte lika aktiv, som jag brukar.
Önskar dig en skön söndag - utan gräsklippning =D
Varma och soliga kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Anki

Anki

10 juli 2011 14:31

Hejsan!!
har tänkt länge nu att jag skulle kika in hos dej, men det har inte blivit av, hjälper gubben att klyva ved, är inne på en kaffe paus ,så nu passade det fint, men det är alltid så roligt att läsa här hos dej,men ibland får man ta en extra lång paus (-:
här är soligt men en del moln, ja tänkte på det när du skrev att du klippte gräsmattan, ja den växer verkligen så det knakar,
ha de gott kram Anki

http://www.bernerhagen.se

 
Monica

Monica

10 juli 2011 22:07

Det blir inte så mycket tv-tittande på sommaren tycker jag,men nyheterna tittar jag på i alla fall och allsången både på måndagar och tisdagar.
Visst vore det skönt att slippa glasögonen,men laseroperation är väldigt dyrt.
Nu är denna helgen slut och nu ska jag strax gå och lägga mej.

Kram//

http://violett.bloggplatsen.se

 
agge

agge

10 juli 2011 22:14

Jaa....visst är det jobbigt att inte se. Man ska på och av med glasögonen hela tiden..grrr....Om jag inte vore så rädd för att göra ingrepp i ögonen skulle jag fixa det genast...

kram

http://havefun.bloggplatsen.se

 
Terminalglasögon

Terminalglasögon

2 augusti 2011 14:10

Har inte riktigt någon god koll på vad en ögonoperation skulle kosta men en sak vet jag säkert och det är att terminalglasögon är helt kostnadsfria så länge du är anställd. Är du inte anställd utan driver eget företag så kan dessa dras av på ditt företag. Värt att lägga på minnet! :) Lycka till!

http://www.terminalglasogon.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards