~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 22 april 2011

Norge-resan, en lyckodag.

Av ~ Ruth ~ - 22 april 2011 23:01

"Klickbilder"


     


1000 tack till min kära syster och svåger för en fantastisk trevlig långfredag. Apropå ”Långfredag” fattar inte varför den heter så ? för timmarna gick snabbare en vad dom brukar andra fredagar, så typiskt.


Dom Flaggade dagen till ära, den Norska vackra flaggan vajade i den svaga blåsten, gissa om vi kände oss välkomna. Var även en tur till deras sommarstuga (hytta på Norska), ett mysigt litet ställe.


Otroligt god mat bjöds det på, lax i ugnen med god sås över, mandelpotatis och grönsaker, slutligen min favorit Ris à la malta med saftsås, åt så jag fick ont i magen.

Kaffet serverades på altanen i gassande solsken, en riktig varm dag på alla sätt och vis. Tog flera foton men valde dessa.


Fick påskris med tovade ägg som min syster har gjort, så fint, så fint. En ny handväska och smycken, en läcker klocka mm. följde med mig hem, samt ett stort ägg som hon har målat.


 

Måste bara fråga, vad tror ni jag valde för spray när jag hade fixat håret innan avresan ??? haha, (det blev båda).


 


Funderade, vad göra Ruth ? men det gick bra med dubbel spray också, så det kan bli.


Ha en fortsatt varm och skön Påskhelg !

 
 
lillis

lillis

23 april 2011 08:04

En lyckad och fin dag hade du med din syster och god mat fick ni oxå. Så fint dom bor, fina foton.
Haha dubbla spray, då vet jag
Ha en bra Påskafton
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

liv Karlsson

23 april 2011 09:05

Takk kjære søster og svoger for en fantastisk dag med dere,kunne nesten ikke sove den natten, gledet meg aldeles forferdelig til og se deg.Det var en stor dag for meg. Men vi har så masse og snakke om så dagen ble alt for kort, skulle ikke tro det var langfredag. Ja dette lever jeg lenge på. Så fine bilder du har tatt. Håper turen hjem gikk fint. Snakkes siden. Fortsatt god påske.

 
agge

agge

23 april 2011 10:38

Så härligt att få umgås med sin nära o kära. Vad bra att ni hade det mysigt.

Glad Påsk

kram

http://jacastas,blogspot.com

 
Monica

Monica

23 april 2011 10:56

Vilka fina bilder du visar från besöket hos din syster och svåger.

Önskar dej en riktigt skön och fin påskafton!

kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

23 april 2011 13:22

Vilken härlig dag ni fick tillsammans både ni systrar och svågrarna. Förstår att mötet var mycket speciellt, eftersom ni inte träffas så ofta. Då var nog tur att du hade dubbelsprej i håret =D
Fina foton har du tagit (som vanligt) och fina presenter fick du med dig hem.
Jag önskar er båda en fin fortsättning på påsken!
Soliga kramar,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

23 april 2011 15:04

Vilken trevlig dag du verkar ha haft, härligt ! Ingen svettluktande skalle här inte :) Så det kan bli......Kram min vän !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

23 april 2011 21:29

Så trevligt ni haft det i Norge!! Och så trevligt att få träffa syster och svåger också!!!
God mat bjöds ni OCKSÅ på...mums..mums...
Önskar dej/er..en fin fortsättning på Påsken...2 dar kvar..fortfarande!!!
Kramiz!!!!

http://margitholm.blogg.se

 
ansepanse

ansepanse

23 april 2011 21:35

nej inte är långfredagen längre och speciellt inte om man har det sådär trevligt, så du sprayade med båda lite grann så där :)
Sv: jag glömde tyvärr ta en bild av de målade äggen
en fortssatt fin påsk till dig - kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Birgitta

Birgitta

24 april 2011 07:42

En riktigt lyckad långfredag! Fina bilder!

Ser ut att bli ännu en riktigt härlig dag.

Kram

http://gittaninorr.blogspot.com

 
Madde

Madde

25 april 2011 13:06

Mysigt att fira med din syster. Och va kul att du lagt upp ett kort på dej själv!! Jätte fin!
Kram Madde

http://runezzaz.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards