~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 13 april 2011

En slitdag som följs av flera

Av ~ Ruth ~ - 13 april 2011 23:30


     


Hela dagen så förpestade vi omgivningen med tjock rök, det är så mycket att ta rätt på omkring huset av barr och kvistar efter avverkningen så hujedamig. Var så slut i hela kroppen efter 5 timmars slit. Baksidan på låren och stjärtmusklarna var stela och ömma, ett ovanligt slitjobb, skönt när det blir klart (men det blir det nog aldrig helt).  I morgon är det dax igen om inte kroppen säger något annat.


Har tafatt fått till 2 enkla påskgrupper, tänker inte pynta mera, det får duga för i år hehe..
Internet har legat nere hela dagen, men telefonen är tillbaka det är en stor tröst. Det var allt för i dag, ingen berättelse av vikt, men det blev inte mera en så här.


Kram



 
 
Ingen bild

liv Karlsson

14 april 2011 10:36

Så fint du har laget dine dekrasjoner, ja da kan Påsken bare komme. Jeg holder på og tove egg av farget ul, de blir veldig fine om jeg skal skryte selv, sender deg et bilde på mail. God PÅske til alle Ruths blogg venner. Ha en fin dag.

 
Maggan

Maggan

14 april 2011 10:58

Det blev en riktig påskbrasa! Men det luktar ju så gott när man eldar ute tycker jag.
Så fina dekorationer du gjort.Jag håller också på med något liknande. Ska ju inte vara hemma,men kan vara fint att titta på innan påsk också.
Ha en skön dag. Här hos mej är det strålande solsken.
Kram!

http://margaretha.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

14 april 2011 16:21

Vad skönt att ni fått telefon igen
En riktig brasa är det och fina grupper som du gjort
Ha det gott vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Marias Hörna

Marias Hörna

14 april 2011 16:36

Fint Påskpynt du ändå fått till. Och att elda luktar så gott...eller? Ha det så gott där uppe. Kram Maria

http://mariashrna.blogspot.com

 
Monica

Monica

14 april 2011 19:41

Det var fina påskgrupper (eller dekorationer kanske det heter) som du har gjort.När det eldas ris då luktar det vår.

Ha det så bra!

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bondfrun

14 april 2011 19:55

Skönt att höra att telefonen fungerar.
Visst känns det bra att bli så där kroppsligt trött av utomhusarbete,man somnar bra på kvällen.

 
Ingen bild

Anita

14 april 2011 21:02

Oj, vilken vacker Påskdekoration du gjort. Duktig som vanligt !!! Elda inte upp alltihopa bara ... Ryker gör det och sånt brukar lukta gott om man finns på lite avstånd.
Hoppas din dator snart börjar fungera lite snabbare också. Det är frustrerande att sitta och vänta på varje sida.
ha det gott vännen !!!
Stor kram från mej !!!

 
margus

margus

21 april 2011 18:10

Vårbrasor skapar en fin stämning. Luktar gott gör det också. Verkar som om ni haft mera vindstilla än vi har. En jäkla blåsig vår här, då kan vi inte elda det minsta lilla emellan husen.

http://margus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards