~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 8 april 2011

Aftonrodnad

Av ~ Ruth ~ - 8 april 2011 22:33


 

Redan fredag, det går snabbt mot grönska nu. Översvämningar på våra Värmlandsvägar, det är risk för ras så vägen är stängd, inte hade vi  kunnat åka hem om vi hade velat, vi blir nog fast här uppe :)  gör inget för vi har det så mysigt. Arne har varit och grävt i diken i dag och kom in efter årets första dopp. Vattnet flödar för vägtrummor är täta, så det har varit en sjö nere vid vedboden, han snubblade på en gren och blev liggande raklång i plurret, haha.

Blåst har det gjort nu i 2 dagar och det rejält, hoppas det ger med sig tills i morgon.


Gullan var hit på middag i dag, och som alltid så var det länge sedan hon hade ätit så gott som i dag, hon är så tacksam att bjuda på mat. Gjorde en Lasagne med mycket smak och en god sallad med egen dressing samt en enklare efterrätt med hjortron över.
Har lovat att putsa hennes fönster trotts att det är det värsta jag vet, måste putsa även här i huset, inget roligt uppdrag, men, men.


Det var en så fin solnedgång i kväll så jag var tvungen att fota.


Ha en fin helg alla som tittar in här !


 
 
BrittMarie

BrittMarie

8 april 2011 22:43

Vilken fantastisk himmel! Trevlig helg på dig
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo.php

 
ansepanse

ansepanse

8 april 2011 23:24

det var verkligen en fin himmel, underbara bilder, är det sådana översvämningar där, blir ni där länge den här gången, kanske över påsk också
ha en fin helg du också - kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Ingen bild

Anita

9 april 2011 00:32

Fin himmel har även du ... Vi hade något liknande här också. Hör blåsväder till tror jag.
Nää Ruth, nu har jag fått alldeles, alldeles nog av att blogga och dessutom så ser jag inte längre som förut och det verkar inte bli bättre. Jag borde varit förståndig och slutat förut men har såna fantastiskt fina goa människor som besökt min blogg ständigt och det är tråkigt att skiljas från dem. Bloggen får ligga kvar till efter Påsk ifall att någon tittar in finns ju där en Glad Påsk hälsning. Tack för din kommentar hos mig idag !!!
Önskar dig en fin helg ...
Kram från mej !!

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

9 april 2011 01:02

Vilken vacker himmel!

Lasagne är så himla gott! Det var länge sedan vi hade det tror jag ska göra en sådan i morgon. Tack för tipset!

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

9 april 2011 06:48

Oj vilken vacker himmel och vackra bilder.Du är välkommen hem till mig oxå att putsa mina rumsfönster.
Ha en skön helg
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Anita Lundvall

Anita Lundvall

9 april 2011 10:25

Hej jasså du är i stugen frågade just detta på svaret på min blogg.
Konstigt med blåsten vi hade inte så mycket i går, grabben som bor 5 km bort blev ström lös .hHela vägen från Nora, Axberg, Ölmbrotorp, alla ställen ligger runt i kring os här i Axbergshammar men endast vi klarade oss. Idag skiner solen vi skall in till Örebro i eftermiddag då de små kottarna har uppvisning i sitt fiolspel i Bethelkyrkan kl 15.00 Du skulle se deras fioler kanon små Alicia 6 maya snart 5
Det kliar i mina fingar att börja plantera.. Affe har slitei med ett vattenfyllt dika Rensning, vattentryck allt möjligt men i morse när vi vaknade var diket tom då det lönade sig. Ha en skön helg Vilka vakra bilder. Kram vännen

http://simstock.bloggplatsen.se

 
agge

agge

9 april 2011 12:43

Ja, nog var det väl alldeles för tidigt för ett utebad nu, fniss......Nej, jag förstår att ni har det bra där ni är och att ni inte behöver känna er strandsatta.
Härlig bild på vacker himmel

kram

http://jacastas.blogspot.com

 
Cina

Cina

9 april 2011 13:06

Ohhhh vilken underbar himmel du har fotat.
Ja skulle oxå behöva putsa fönster kanske kan du komma hit oxå....näää skämt o sidor så ska jag försöka göra det en dag om ryggen håller till det.

Blåser storm idag oxå....svårt att sova inatt som va det blåste så det ven i fönstren usch gillar inte alls när det blåser så här.
Och särskilt när jag är ensam....lite harig är jag men inte mörkrädd.

Ha det gott!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards