~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 3 april 2011

Natten gick rätt så bra.

Av ~ Ruth ~ - 3 april 2011 23:38

Har regnat här hela natten och i dag gråmulet med +11* Våren kommer snabbt här uppe, flera centimeter med snö försvinner dagligen, fågelkvitter och pålande bäckar. Fortsätter det så här så är det snart barmark och vår även här, på sina ställen är det barmark.

Låg länge innan jag somnade i natt, kände mig väldig liten här på jorden, försökte tänka på bara roliga saker, somnade nog vid 3 tiden. Gullan ringde 23.30 och undrade om hon skulle sova hos mig, hon är så omtänksam. 

Om en stund är gubben hemma och lugnet återställs. Vill inte berätta om min oro, men den har sina orsaker. Kommer att somna som en klubbad säl när jag väl lägger huvudet på kudden snart.

Har inte gjort något speciellt i dag, har snart datorn full med blogg layouter, är det någon som är i behov att förnya sig, kanske inför påsken ?


Har inget speciellt att berätta så jag sätter punkt här.


Kram på er alla som kommenterar trotts att mina besök hos er har minskat pga. datorns dårliga uppkoppling, jag gör så gott jag förmår.

 
 
lillis

lillis

4 april 2011 09:42

Vad skönt att höra att det gick bra för dig trots att du var själv. Skönt att han snart kommer hem igen
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
charlotte

charlotte

4 april 2011 16:32

Men mörkerrädsla har inget med åldern att göra! Är man rädd så är man... själv älskar jag mörker för det ger mig ro men likaväl kan dagsljus vara mer skrämmande än mörker åtminstone i min värld. Hoppas du har det bra trots nätterna, vilken tur att du har Gullan.
Kram

http://ihimlenlyserstjarnorna.blogspot.com

 
Monica

Monica

4 april 2011 17:17

Är man mörkrädd så är man och det är inget att skämmas för tycker jag.Vad fint av Gullan att ringa till dej och höra efter om hon skulle komma och sova hos dej.
Jag tar gärna emot en påsklayout om jag får!

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Marias Hörna

Marias Hörna

4 april 2011 18:01

Håller med att sova själv är inte alltid så kul. Blir lätt en orolig sömn. Kramar Maria

http://mariashrna.blogspot.com

 
ansepanse

ansepanse

4 april 2011 22:07

vad snäll hon är Gullan och jättebra att mannen nu är där med dig igen så att du kan sova ordentligt
bamsekramar till dig

http://kinaguld.blogg.se

 
Maggan

Maggan

4 april 2011 22:12

Vare sig man är vuxen eller barn så är mörkerrädsla inget man stoppar under kudden. Man kan bara inte rå för det. Led mycket av det som barn,men nu är det bättre.Men vad tryggt att du har en sån fin vän i Gullan.Hoppas lugnet är återställt och din käre gubbe är hemma hos dig igen.
Vilken fin "framsida" du har gjort. Jo då jag vill nog ändra min längre fram,men är så nöjd med den du gjorde till mig ännu.
Kram och hoppas du sover gott i natt.

http://margaretha.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards