~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 15 september 2010

Katter är grymma, men söta

Av ~ Ruth ~ - 15 september 2010 16:10

Var och klippte mig i går, riktigt kort och är nöjd (nähä, inget foto ! :-). Var sedan inne på Tempo och fyllde på matförrådet, när jag kom ut så spöregnade det (inga regnkläder eller paraply) blev som en dränkt KATT. Rejäla skurar nu också, som åskskurar.


       


Apropå KATT ja. Grannens katt kommer springande så fort den ser mig, den är så kelen, svårt att ta kort på killen för han bara stryker sig omkring/på mina ben, när jag sedan försvinner så står han nedanför trappan med bedjande ögon ”får jag inte följa med dig in ?”.


Här ena kvällen när jag var ute med hundarna för sista kissen, där i mörkrets dunkel under en gatulykta mitt i gatan låg denna gulliga charmör, var bergis på att han var påkörd av en bil. In med hundarna, satte på mig tjocka skinnhandskar i fall han var skadat och skulle klösa mig om jag lyfte upp han. En meter från kissen reser han på sig och en liten mus försökte återfå sin frihet, men katten var snabbare, musen pep och mitt modershjärta snörade ihop sig, ny attack mot katten från mig, men då sprang katten in i buskarna med musen. Förstod att jag inget kunde göra, sprang hem med gråten i halsen. Jag mådde så dårligt när jag tänkte på musen, vet ju att katter är grymma mot sina offer, men då vill inte jag se på och veta. Varför skall jag vara så blödig när det gäller djur och fåglar och annat i nöd, blir så arg på mig själv, var inte lätt att somna efter detta.

"Havets djup kan mätas, men vem kan mäta mitt hjärtas smärta"

  

Kram mina vänner !

 
 
Ingen bild

Anita

15 september 2010 16:40

Du är som jag eller tvärtom, jag är som du ... blödig när det gäller sånt där men se möss (alltså djuren) är bland det värsta jag vet så där går alltså min gräns.
Men jag förstår dig när du blir vittne till själv avrättningen. Det är inte roligt.
KRamar till dig vännen !!

 
Ingen bild

Bondfrun

15 september 2010 19:37

Du verkar ha en förmåga att hamna i regnskurar...men å andra sidan är de väldigt vanligt förekommande!

Jag är djurens förespråkare nr:1,men det finns ett undantag:möss !!!
Det är väldigt opraktiskt att vara Bondfru OCH rädd för möss,det är ju ganska vanligt med dessa otäckingar på landet.

 
agge

agge

15 september 2010 19:47

Jag är lika dan. Blir så bekymrad för alla djur som inte mår eller har det bra. Klarar ej av att se när de dödar varandra på djurfilmerna...Tittar inte. Vet att det är naturens gång men det hjälper inte. Har funderat på att sluta äta kött till o med.
Söt han är katten
kram

http://jacastas.blogspot.com

 
"Bettan"

"Bettan"

15 september 2010 20:41

Hej vännen min!
Ja usch va dessa katter kan vara grymma. Men det är ju tyvärr deras instinkt son styr dem.
Tackar så hjärtligt för att du besöker mig så flitigt...!
Idag är en dag med huvudvärk, & detta kan jag tacka vädret för :(.
Därför blir det bara ett kort inlägg här. Kram Bettan

http://grafikbettan.bloggplatsen.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

15 september 2010 22:31

Jo nog är dom grymma de små liven men tvärr är de ju jägare oh vilken tur att de fångar en och annan liten mus. Men håller med om att ibland är de grymma.
Hoppas du torkat uppnu

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Anki J

Anki J

16 september 2010 01:55

Möss har jag panisk skräck för och blir nästan svimmfärdig när jag ser någon av katterna komma med någon i munnen. Det värsta är att katterna ofta lägger sin fångst i trädgården där hundarna är o det gillas INTE av mig. Bor man på landet med skogen som närmaste granne så finns här en hel del av bla skogsmöss, urk.
Kram

http://www.jankils.se

 
lillis

lillis

16 september 2010 06:30

Är oxå väldigt blödig när det gäller djur som far illa. Håller med dig om att katter kan vara väldigt grymma.Jag slipper ju se att Snuttan kommer indragande med någon mus eftersom hon är innekatt
Ha en bra dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Birgitta

16 september 2010 11:33

Är nog lika blödig som du.Försöker intala mig...det är naturens lag...

Kram

 
Ingen bild

Margit

16 september 2010 16:21

Hej Ruth!!!
Den situationen ..med katten och råttan, upplevde jag med MIN TESSIE förra veckan. Hon kom springande på parkeringen , hos Lasse. och jag hann se att hon förmodligen hade en råtta (eller mus kanske) Mne så var SKATORNA där också, tror att dom vile hjälpa musen..att undkomma, och Tessie släppte musen ett tag och den sprang iväg och Tessie efter, tog den och sprang iväg med den...OCH då...så upplevde jag likosn ATT EN AV SKATORNA VILLE HJÄLPA MUSEN...SÅ den flög lågt...strax framför Tessie och förmodlign ville den att Tessie skulle släppa musen OCH jaga skatan istället...
Vet inte hur det gick, för jag skulle köra iväg med bilen. Till saken hör att jag INTE sett Tessie jaga och haft en mus förut...BARA Linus...
Ja sånt är katt o råttlivet...
har du möjligen sett mitt inlägg förra året...katten och råttan...
Du kan gå in på min Blogg..och 2009 i januari..längst upp: "Katten på råttan"....Då får du se vad som hände mitt i natten, hemma hos Lasse..och se hur det slutade...

Krmen vännen!!!
/Margit

 
Lena

Lena

16 september 2010 17:23

Förstår dig,man tycker ju så synd om de där äckliga mössen oxå.
Ha det gott!
Bloggis vännen Lena

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

16 september 2010 21:24

Visst är det grymt när en katt har tagit en liten mus och leker med den innan den dödar den, men katten är ju ett rovdjur så det är ju helt naturligt för dom.
kissekatten på dina foton är väldigt fin, stor också.

http://violett.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

16 september 2010 21:43

Är precis likadan som du när djur far illa på något sätt.
Tack o lov att jag slipper se mina katter ta fåglar eller råttor då dom är inne katter o kan bara vistas ute på altanen som är in nätad!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards