~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 8 juni 2010

Regn och åter regn

Av ~ Ruth ~ - 8 juni 2010 23:42


Nu har det regnat i 2 dagar så nu räcker det, men det var behövligt för grödan och grönskan. Hade tänkt klippa gräs i dag, men det sket sig totalt. Har tvättat och tvättat i dag, bara nyttiga saker har vi hållit på med. Gubben har varit på lasarettet och fått ultraljud på kroppspulsådern och det var ok som tur var, det känns skönt.  Inget roligt på TVn nu mera, dötrista program på sommaren om man inte gillar filmer. Tittade inte på ”Ullared” serien när den gick förra gången så nu skall jag följa reprisen, första avsnittet gick på 5:an i kväll, fy tusan vilken röra och hysteri, får se hur många program jag orkar titta på. Nu orkar jag inget mera i kväll så nu skall jag sova..

Natti natti mina vänner !


Avslutar med några Lerumsbilder "Klickbara"

 

        

 
 
lillis

lillis

9 juni 2010 06:36

God morgon!
Än så länge har vi klarat oss från regnet,men dom har varnat för regn i dag så vi får se hur det blir. Skönt att allt var ok med din man
Så fina bilder
Ha en bra dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

9 juni 2010 09:23

Hej Ruth.
Ja om det kunde regna på natten bara så skulle det vara bra.För lite regn behövs ju.Vilken tur det var bra med din gubbe.Foto klubb sa du,ja det skulle vara roligt men för blyg för att gå med i en sån.Men det skulle vara så kul om man hade en kompis med samma intresse,men tyvärr så har jag ingen sån.Nu får du visa några bilder på sötnosarna för jag är så sugen på att se de.Veckorna går,hur gamla är de nu?Jag saknar verkligen en hund.
Kram
(fina bilder)

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Corina

Corina

9 juni 2010 11:20

Fina bilder ! Numera fotar jag oftast fotboll....igen :) Blir väl lätt så med en dotter som spelar. Men det är roligt !Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

9 juni 2010 14:04

Fina foton du visar idag.
Inget regn här så långt ögat kan nå.
Så ikväll är det nog vattning som står högst på listan.
Skönt att allt va ok med Arne!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

9 juni 2010 17:40

Nu räcker det med regn, nu vill vi ha sol och lagomt varmt

http://bloggplatsen, se

 
Lena

Lena

9 juni 2010 18:39

Ja tänk om du hade kunnat hängt med,vad kul!OM?vi hade sett en grå skugga satt jag nog i ditt knä på 0 sekunder,haha!
Kram och ha en bra kväll!

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

9 juni 2010 19:38

Okey Ruth javisst är det spännade.Inget roligt att titta på filmerna för ljudet fungerar inte på min dator just nu.Men visade sig någon vålnad då?såg du det?
Kram

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
stinalill

stinalill

9 juni 2010 22:34

Tack gulle dig Ruth för dina kommentarer hos mig! Du är verkligen en vän....

http://www.stinalill.bloggplatsen.se

 
Carina & Boris

Carina & Boris

9 juni 2010 23:47

Trist med allt regnande, hoppas det vänder snart.

Fina bilder från din stad som vanligt!

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards