~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 9 maj 2010

Bloggen vilar, även jag

Av ~ Ruth ~ - 9 maj 2010 23:54

Har haft en bloggfri helg, har varit lugnt och fridfullt och inget att skriva om, har inte det nu heller. Valparna växer för varje dag. Mor och barn mår bra, inga konstigheter. Robin har varit uppkopplat mot min dator i timmar i dag, fixat olika saker som inte har fungerat sedan datorbytet. Vad gjorde jag utan min duktiga pojke, han är guld värd. Har städat vardagsrummet i dag och förberett den kommande kullen, snart där också. Valplådan får stå i matsalen några dagar med mor och barn, sedan har jag planer på att dela av valprummet med galler som jag hänger lakan över för trygghetskänslan så mammorna känner trygghet och inte ser varandra, tror det skall fungera.

I natt blir det åter kyligt, nu endast + 2* och stjärnklar himmel. Dags att hitta sängen.

Hinner inte hälsa på er i dag för att se vad ni har haft för er under dagen, kommer i morgon så sätt på kaffehurran !

Natti, natti mina vänner.

 
 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

10 maj 2010 00:11

Så skönt att valparna mår bra så du hinner samla krafter till nästa valpning startar.
Natti på dig vännen!

http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

10 maj 2010 06:35

Skönt att höra att mor och valpar mår bra. När är det dax för nästa kull?
Önskar dig en bra dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

10 maj 2010 08:44

Samma här en bloggfri helg.Har varit massor av olika aktiviteter ,så datorn har fått vila.Spännande med en kull till.!!!
Ha det gott i vårvärmen ???????
Kramar Maria

http://ellebackens.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

10 maj 2010 12:52

Va skönt att höra att mor och barn mår bra.
Spännande o se hur många nästa mamma får.

Ja kallt är det och min vindruva har nog frusit i vinter som det ser ut just nu. Även mina björnbär och jag är så ledsen för det.
Men det finns ju nya att köpa....men vadå vindruvan gav så mycket druvor....=((

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Charlotte

Charlotte

10 maj 2010 13:25

Hej!
Kaffet har jag satt på!! Vad det är kallt här, jag tror jag blir både nedstämd och på dåligt humör. Är hypernervös inför övningarna ikväll - att jag ska ha neverna på utsidan hela tiden... jag blir så trött på mig själv.
Söta valpar, hoppas allt går bra med din nästa tik och med två små som redan är födda. Söta!!

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

10 maj 2010 13:38

Jadå Ruth hurran åker alltid på först på morgonen,hihi!jag har fortfarnade inte hunnit läst allt,stan lockar.Och jag tror att jag ska snart åka ner och köpa lite tulpaner.Men det duggar lite,hoppas att det slutar snart.Skönt att höra att alla voffar mår bra.Ja det blir nog jätte bra det där med dela av rummet.Snart dags igen,spännade.All lycka önskar jag nu.Så klart går det bättre denna gång.
Kram/Lena

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

10 maj 2010 14:34

Skönt att höra att valparna mår bra. Spännande väntan på den nya valpkullen.

Hoppas att du har en bra dag trots avsaknad av värme...

http://violett.bloggplatsen.se

 
Yvonne R

Yvonne R

10 maj 2010 18:13

Nu har jag missat en massa för att jag inte varit här på länge..förlåt.
GRATTIS till valparna! Det skall bli roligt att följa dom
Men mycket tråkigt att några inte klarade sig.
Kramar

http://yvonne.bloggagratis.seh

 
Ammis

Ammis

10 maj 2010 18:24

Bananerna blir inget fina när man tinar dom, bruna fula o. äckliga men jag mixar dom innan dom hunnit tina med lite mjölk o. ev. lite youghurt, då blir det en dunergo smoothie som är både nyttig, svalkande och god och man slipper slänga sina gamla bananer. Man kan ju göra banankaka också iofs. Ha en bra dag vännen. KrAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

10 maj 2010 20:18

Lite svalt har det varit minsann, men varmare väder är på G.
Krattning och annat pysslar vi på med.

Kram

http://birgittas.bloggplatsen.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

10 maj 2010 21:08

Ja lite bloggpause behövs då och då och du har ju lite annat att pyssla med nu.
Skönt att mor och bebbar mår fint!

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
"Bettan"

"Bettan"

10 maj 2010 23:03

ojojoj, ser att det har blivit valpar. Ska genast kolla igenom det jag har missat. Har själv haft fullt ös, & inte hunnit med min blogg innan idag.
Grattis till de små liven. Kommer åter imorgon. Nu måste jag ju se vad jag har missat. Kram Bettan

http://dream-on.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards