~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 22 april 2010

Är det fas 2 tro ?

Av ~ Ruth ~ - 22 april 2010 17:42

Kände mig så pigg i dag så dammsugaren och skurhinken kom fram, kändes som livet hade återvänt till fullo, men ack, ack se den glädje som varar.....
Kom till hundrummet, skulle dammsuga en hundsäng, när jag skulle resa mig högg det till i båda sidorna under revbenen och magen, kunde inte röra en fena, kändes som mina ben inte bar mig. Med mycket möda och besvär så kom jag upp i krökt ställning, men flytta benen nääää. Tror det kom någon muskel eller nervtrådar i kläm. Arne trodde det kunde vara ryggskott (har aldrig haft det) men det är inte det tror jag. Det har nu gått snart 3 timmar kan gå med lätt böjda knän och spikrak i ryggen, men att resa mig från sittande och börja gå är ett helt företag, likaså att böja mig. Min pigga dag har grusats sönder till ett askmåln. Vad har skett, vad kan jag göra, hur länge håller det i sig, det är frågan? Har nu tagit mig en "Ibumetin" och hoppas på ett under.
 
Talade med Gerty i dag som ligger på Kungälvs lasarett, hon kände sig inte bra i dag, kändes i magen så som det började när hon åkte in för 8 dagar sedan, så det dröjer nog flera dagar ännu innan hon får åka hem.
 
  
 
Fick det här fina kortet från en vän "Lena" i dag, tackar ödmjukast för det vännen.

 
 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

22 april 2010 17:58

Aj, aj, aj - det där låter smärtsamt:( Det låter faktiskt som ett ryggskott och det brukar ta ca en vecka innan man känner sig som en människa igen. Smärtstillande och viss aktivitet rekommenderas, men det är inte alltid den där aktiviteten känns så lockande.
Skickar massor av krya-på-dig-kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

22 april 2010 18:24

Typiskt att allt händer på en gång, men jag hoppas att du piggnar till fort så du kan njuta av våren...det är ju snart valborgsmässoafton.

Krya på dej!

http://violett.bloggplatsen.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

22 april 2010 21:32

Visst är det jobbigt när man tror att man börjar bli frisk! Så kommer det ett bakslag! Har hört många som dragits med långa influensor som yttrar sig på alla möjliga sätt. Jag dras fortfarande med hosta sen snart två månader tillbaka.
Du får vara rädd om dig och ta det lungt!
Kram!

http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

 
margus

margus

22 april 2010 23:08

Oooops, låter som ryggskott. Man får aldrig vara riktigt glad... "Expertens" råd: Värmedyna, vila och lätta rörelser som inte frestar på, bara mjukar upp.
Krya på sig.

http://margus.bloggplatsen.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

22 april 2010 23:11

Näää... inte bra att sätta igång med storstädning efter man har varit sjuk. Var rädd om dej och ta det lugnt. Hoppas det inte är ryggskott, fy farao vad det gör ont.

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

22 april 2010 23:47

men Ruth!!!
Stackars dej!!! Dedär låter inte alltför roligt!! Det låter fruktansvärt!! Du måste kontakat läkare/sjukhus.on´m du är sådäe även i mroorn...nån "låsning" eller dylikt!!?? Jag tycker det är nog jobbigt med mna revbensfrakturer... men jag vet ju vad det är ..och har nu smärtis...för det!! Men du kan inte gå på benen/fötterna...
Du måste tala om för oss i morron så vi får höra hur det går/gått för dej!!
Kramen min kära vän!!

http://margitholm.blogg.se

 
Anki J

Anki J

23 april 2010 01:00

Åh, stackare! Det är nog ingen bra idé att börja storstäda innan man har fått alla krafterna tillbaka. Ta det lugnt och vila, ja det måste du så ska du se att du snart är kry igen. jag håller tummarna för det i alla fall.
Kram

http://www.jankils.se

 
Gunilla

Gunilla

23 april 2010 01:20

Hej och tack för *påhälsningen* i min blogg.
Kul med nya bloggvänner.
Du får vara försiktig nästa gång du städar,
så du inte förstör din rygg.
Jag länkar till din blogg,
så får du länka till min om du vill.

Kramtass
/Gunilla


http://gunillaskatter.blogg.se

 
lillis

lillis

23 april 2010 06:37

Det låter inte bra men jag tror att du åkt på ryggskott. Ta det lugnt och försök att vila
Krya på dig
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

23 april 2010 07:30

Aj,aj,aj,det där låter inte bra.Låter som du har fått ett ryggskott.Maken min drabbades an ett ryggskott,och han betedde sig och beskrev sina smärtor just som du gör.
Se till att krya på sig nu Ruth,och skit i smutsen i hörnorna :)
Ha en riktigt trevlig helg,och hoppas du snart ska vara pigg och smärtfri igen.

Kramar Maria

http://ellebackens.bloggplatsen.se

 
Charlotte

Charlotte

23 april 2010 08:20

Krya på dig! Tycker också det låter som ryggskott du råkat ut för. Ta det lugnt med städningen, lite dammråttor kan man nog stå ut med. Skynda långsamt som jag brukar säga. Kram!

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Lena "Roshultskan"

Lena "Roshultskan"

23 april 2010 14:05

Kära Ruth!
Åh, stackars dig, har haft ryggskott några gånger så jag vet hur du känner dig och tyvärr är det bara att vänta tills det går över...om du inte gör som en del andra...de kryper in till en kiropraktor och går ut...hmmm.
Kryapådigkramar i massor vännen min!!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

23 april 2010 14:18

Usch vad obehagligt när man inte kan stå på benen som man ska. Hoppas att du känner dig bättre idag.
Kanske dags för ett besök till Farbror Doktorn!!!???

Krya på dig kramen kommer här!!!

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Anita

Anita

23 april 2010 16:40

Men kära nån, vad har hänt?? Hur är det med din rygg egentligen??? Hoppas det går över lika fort som det kom.
Oroar mig för Gerty också ... Hoppas hon kryar på sig snarast.
Du hann i allafall få färdig städningen innan eländet satte stopp.
Ta hand om dig vännen och ha en skön helg.
KRam från mig !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

23 april 2010 16:54

Aj då det låter som ett ryggskott och det gör sååå ont.Nä Ruth ställ undan skurhinken och vila dig mer.Du är nog inte så riktigt pigg ännu som du tror.
Ta det lugnt i helgen vännen och krya på dig.
Kramar Lena

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
"Bettan"

"Bettan"

23 april 2010 21:28

Skit & bananer.... Hoppas att du snart ska vara på benen igen. Låter ju inget vidare alls detta. Gå nu inte med detta förlänge utan att söka läkarvård i så fall....
Hade jag läst detta tidigare idag hade jag kommit vägen om dig när jag var i gråbo :(...

Tackar för informationen om vår gemensamma vän Gerty. När du pratar med henne nästa gång hälsa henne för guds skull från mig med.

Puss & kram du härliga kvinna & min kära vän!
/Bettan

http://dream-on.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards