~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 16 april 2010

Hemma igen

Av ~ Ruth ~ - 16 april 2010 22:36

Vid 11 tiden satt vi i bilen för att avverka alla timmar. Växlande väder, sol, regn och snöblandat. Försökte ta några bilder längs Klarälvdalen, men det var mörka moln så jag insåg att det var meningslöst.
 
  
 
  
 
Tog dessa foton från Branäs skidbackar, liftarna var i gång och skidåkarna rutschade nerför backarna. Inte mycket snö kvar runt omkring.
 
Jag fördrev tiden med att sticka lite, sov lite och tittade lite. Svårt att få timmarna att gå men hem kom vi. Körde nonstopp utan paus, hundarna var knäpptysta och sov hela vägen, resan tog ca. 6 timmar.  Hundarnas stora gräsmatta har torkat upp, men ännu ingen grönska, trodde faktiskt att det hade kommit längre här nere.
 
När det började regna i går kväll så fick vi en stark doft av svavel från vulkanen på Island, regnet tog ner askmolnen mot marken. Så inte passerade det obemärkt förbi, kan inte vara nyttigt att andas in. Kände du den äckliga doften ?
 
Mina tankar går nu till Gerty som har legat på Kungälvs lasarätt sedan i onsdags, måste din hälsa komma tillbakas snabbt, vi är många som saknar dig. Många kryapådig kramar till dig !
 
Är trötter i kväll och skall snart sova.
 
Var rädd om dig själv och värna om alla i din omgivning, glöm inte ett litet leende !
 

 
 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

16 april 2010 23:35

Väklommen hem från de djupa skogarna! Skönt att resan gick bra.

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

17 april 2010 06:49

Välkommen hem! Skönt att höra att eran resa gick bra hem.Fina kort du tagit. Hoppas även att du fått sovit gott
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

17 april 2010 07:53

Då får jag önska välkommen hem :)
Skönt att resan gick utan missöden.
Fina bilder! Inte mycket snö kvar ser jag.
Otäckt detta med vulkanen...

Ha det gott! Kram

http://birgittas.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

17 april 2010 10:18

Välkommen hem till stan...=))
Ja det är ju inte roligt att resa i bil i 6 timmar.
Jag tycker det är himla tråkigt att åka bil.
Hoppas du fått sova inatt!

Och mina tankar går till GERTY. Hoppas hon snart e hemma igen.

Har inte känt någon lukt från någon vulkan.

Ha en fin helg!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
agge

agge

17 april 2010 10:52

Önskar er välkomna hem. Vad skönt att resan gick bra. Otäckt med vulkanutbrottet, usch.
kram

http://jacastas.blogspot.com

 
Monica

Monica

17 april 2010 16:58

Välkommen hem igen!!

Ingen känning av något svavel från Island här hos oss.
Nu får vi strax besök av en svåger och svägerska så jag säjer hej för denna gången!

http://violett.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

17 april 2010 17:49

Välkommen tillbaks till ditt sydliga hem - för jag antar att du kallar Klaråsen för ditt hem också;) Skönt att resan gick bra.
Vulkanaskan har vi inte märkt av här så vitt jag vet. Solen skiner om än lite disigt och i nordväst tronar mörka moln upp sig. Jag ha svårt att avgöra om det är askmoln eller snömoln. SMHI har varnat för snö här idag...
Önskar dig en skön helg.
Mina varmaste och soligaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Anita

Anita

17 april 2010 17:56

Välkommen hem kära vännen !!! Jag visste inte att Gerty är sjuk. Hälsa henne ¨från mej om du har kontakt. Tänker naturligtvis på henne !!!

Askan är läskig och luktar det är det farligt att inandas säger de på TV. Det ser inte ut att avta heller.
Hoppas du har det gott min vän !!! Joo, jag saknar min Inga ska du veta.
Kramen till dig från mig !!! PS. Glöm inte hälsa Gerty DS

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards