~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 11 april 2010

En trivsam söndags em.

Av ~ Ruth ~ - 11 april 2010 22:13

Var bjudna på middag hos Gullans svägerska som blev änka för drygt ett år sedan, det har blivit så ensamt för henne också i huset, tyvärr så blir det allt flera här som förlorar sin partner här uppe. Som jag tidligare har berättat så är det många äldre pensionärer här uppe och alla lika trevliga och gästvänliga.
 
  
 
Nu knackar vi på och möts av en underbar doft av god mat och värme.
 
  
 
 Värdinnan själv.
 
  
 
Med tanke på det soliga och varma vädret så beslöt vi oss för att sitta på den inglasade verandan + 21  grader där inne. Hon berättade att ärlan hade kommit, likaså staren. Hackspetten satt i en stor tall och trummade ock stod för musiken.
 
  
 
Vi blev bjudna på innerfilé med grönsaker och potatis och en god gräddsås, till efterrätt bjöds det på hjortron från frysboxen och vispad grädde, fy tusan så mätt jag blev. Efter maten kaffe och kakor.
 
  
 
Utanför altanen hade hon redan planterat penséer som trivdes förträffligt i solskenet.
 
  
 
En fin trädgårds-örn vaktade i en rabatt. En riktig trivsam eftermiddag blev det.
 
Så mysigt har vi haft det i dag !

 
 
Lena

Lena

12 april 2010 08:55

Så mysigt det ser ut hos gumman.Vilken go liten gumma.Och verandan ser ju jätte härlig ut med skogen utanför.Vilket toppen boende hon har.Och god mat fick ni med och ett glas rött till.Förstår att ni haft en trivsam Söndag tillsammans.
Kram till dig och den goa gumman.

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
gerty

gerty

12 april 2010 12:51

Så trevligt ni ser ut att ha det, jag var också borta i går och fick kaffe och lite andlig spis, jag var i pingstkyrkan på möte kan du tänka dig

http://bloggplatsen, se

 
Birgitta

Birgitta

12 april 2010 13:26

Det ser verkligen mysigt ut :)
Härliga bilder!

Kram vännen!

http://birgittas.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

12 april 2010 16:22

Ser ut som ni haft en hel mysig dag med god mat och trevlig samvaro
Ha det bäst
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

12 april 2010 18:00

Nu är jag tillbaka !!!
Härligt ni haft det vännen !!! Vi har fortfarande 25 grader på vår inglasade. Den är så väl isolerad i tak, golv och mellan fönstren. Vi har inte som ni ätit därute men solat en timme mitt på dagen. Hoppas du får fortsätta och ha det så där skönt med god mat och dryck !!!
Stora kramen från mig !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Ammis

Ammis

12 april 2010 18:09

Oj, va fint hon har det din väninna. En sån inglasad altan saknar man allt, det står på önskelistan..... Det är ju så med åldern att det är många som mister sin kära, tur att hon har dig då som kommer o. håller henne sällskap. Ha en härlig solig måndag. KrAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

12 april 2010 20:55

Oj så mysigt ni haft det.
Och vilken härlig altan.
Ser att det börjar bli snöfattigt i Värmland oxå.
Eller det kanske inte är Värmland.

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se/heavenla

 
Monica

Monica

12 april 2010 21:23

Detta kallar jag för äkta söndagsmys....så trevligt det ser ut.
Vi har också sett sädesärlan trippa omkring här ute på vår gräsmatta idag.

http://violett.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

12 april 2010 21:52

Hej Ruth!!
Tack för de underbara bilderna och det du berättar o delar med till oss!!
Vilket underbart inglasat uterum hon har!! VIlken härlig dukning och underbart GOD MAT också ni bjöds på!! Och hjortron med vipspgrädde!! MUMS!!!
Ja när man kommer upp i åren...så tänker man till...mn "kommer liksom närmare slutet"...på nåt vis..och så är det ju för oss alla. Inge kommer ifrån det...
Men det gäller att LEVA IDAG...oct ta vara på dagen som är!!
Tänk att även din väninna hittat sina förlorade borttappade nycklar!! Man blir glad när dom hittas!!! Och telfonen...som klarade den lilla stunden i tvätten...
Idag har vi njutit av solen o värmen...Jag skall nu inte jobba natt förrän 14 maj...så jag får passa på att njuta..i fulla drag...äta smärtis och kämpa..och ha min lilla älsklingskudde som stöd under min högra arm...på min/mot min bröstkorg...
Kramen min kära bloggvän!! Var rädd om dej!!!

http://margitholm.blogg.semargitholm.blogg.se

 
Yvonne R

Yvonne R

13 april 2010 08:46

Så fint hon har det!! Och antagligen en riktig matmor.
Kramar

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

13 april 2010 11:58

Attans! Nu försvann allt jag skrivit - suck:(
Så trevligt att få se bilder från er trivsamma eftermiddag tillsamman med grannens svägerska. Det både låter och ser gott ut. Sådana stunder tillsamman med goda vänner är guld värda. Dem ska man vara rädd om - både vännerna och stunderna.
Önskar dig en fortsatt fin dag!
Mina soligaste kramar,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards