~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 10 april 2010

Fågelskådning genom fönstret

Av ~ Ruth ~ - 10 april 2010 22:10

Är bloggslö till 1000. Kan inte påstå att det sker så mycket att återge, men man skall ju hålla vilodagen helig och bara slöa vilket vi gör nu.
 
  
 
Har varit en sväng till Gullan i dag, bofinken har kommit och slagit sig ner för att proviantera solrosfrön från marken där Gullan har haft sitt stora fågelträd i vinter. Men så skygga dom är fortfarande, minsta rörelse vid fönstret så flyger dom upp i tallarna. Tog några foton som inte blev bra ljusmässigt.
 
  
 
Fåglarna har börjat bygga bo för sina ungar i samtliga holkar som är uppsatta.
 
  
 
  
 
Gullan slängde lite havregryn i en slänt på andra sidan av staketet, passade på att ta ett par foton av henne genom fönstret.
 
Har suttit med uppdateringar på hemsidor jag har gjort och sköter om (har 7 stycken + egna 2), även några bloggars layouter har fixats så tiden har gått snabbt. 
 
Snön försvinner mer och mer. Såg vid husväggen hos Gullan att det börjar komma upp växter, pärlhyacinterna blommar. Våren är på frammach över allt nu.
Får se om jag har något annat att komma med i morgon, vi är bortbjudna på middag så dagen är räddat på matsidan :-)
 
Ha en fortsatt fin helg mina vänner.

 
 
Anki J

Anki J

11 april 2010 01:28

Oj, vad snabbt all snö försvann hos er....

http://www.jankils.se

 
Lena

Lena

11 april 2010 10:08

Gomorron Ruth!
Jo det var ju så tänkt,men jag får aldrig någon riktig klarhet i det så då struntar jag i det.Fina bilder.Jag brukar oxå ge fåglarna havregryn.Jaha middagen är räddad,är det Gullan som skall stå för den idag då?
Ha de gött!
Kram

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
agge

agge

11 april 2010 11:08

Det tar tid med hemsidor, det vet jag . Och jag har bara en att hålla efter...
kram

http://jacastas.blogspot.com

 
Monica

Monica

11 april 2010 11:17

Alltid lika roligt att kika in på din blogg, fina foton på både naturen och Gullan.Hoppas att du får en trevlig söndag med god mat i goda vänners lag.

Vårhälsningar....

http://violett.blogplatsen.se

 
lillis

lillis

11 april 2010 11:38

Fina foton. Hoppas att maten kommer att smaka bra och det är skönt att få sätta sig vid ett dukat bord
Ha en bra dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

11 april 2010 11:42

Hej på dej vännen. Jaa du, man blir allt bloggslö. Det är samma elände här med hemsidor som skall uppdateras. Några skall jag bli av med men det verkar dröja innan de kommer till skott ... Blir det inte snart så får de vara utan sidor. Har man hållit på i så många år så känns det som att man gjort sitt.

Fina bilder du visar som vanligt. Jag hoppas du har det lugnt och gott och gör annat än uppdateringar. Fågelsången är bedövande just nu. Tänk om en annan vore lika pigg och kvittrade jämt??
Ha nu en mysig värmlandssöndag ...
Kramen från mej !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

11 april 2010 11:51

Mysiga bilder!
Jobbigt med alla hemsidor...!
Härligt soliga dagar har vi här i norr nu!

Kram

http://birgittas.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

liv Karlsson

11 april 2010 12:21

Ja nu er våren kommet til dere det ser jeg,tenk så fort snøen blir borte. Tenk for en fin tid vi går mot nu. Skjønne fugler, slike har vi også hjemme i Elverum. Tør ikke og gi dem havregryn får den sveller i maven på fuglene og da blir de syke og dør. Men lettkokt kan dem få. Nu går vi på siste mnd her i Spania det er veldig rart og tenke på. Men det blir gøy og se alle vennene der hjemme og selvsakt barn -barnebarn og lille oldebarnet gleder meg til det etter 7 mnd her. Håper snøen er nesten borte da vi kommer hjem. Søndags klem fra meg til min kjære søster og bloggvennene.

 
Margit

Margit

11 april 2010 18:00

Tack Ruth för din varma hälsning!!
Är nu på banan igen..dock inte i samma hastighet....allt gåt MYCKET långsammare...kam man säga...kanske endas ättet för mej att ta det lugnt..
Fina vårbilder du delar med åt oss!! Fina att titta på och roligt att se vänninan med fågelfröna...
Önskar dig en bra söndagkväll!!
Kram!!

http://margitholm.blogg.se

 
Yvonne R

Yvonne R

11 april 2010 18:40

Bofinken är en jätte fin fågel! Så gott att snön har försvunnit så mycket hos er också.
Hur är det med den gravida?
När ställer ni kosan neråt igen?
Soliga & varma hälsningar

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

11 april 2010 22:00

Fina bilder på fåglar och Gullan.

Ja hemsidor sköter inte sej själv! Det är mycket jobb med allt som ska uppdateras

Kramen Carina

http://www.eklovenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards