~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 8 april 2010

Hur gick det med min nya dator i påsken ?

Av ~ Ruth ~ - 8 april 2010 22:47

Sonen skulle ju flytta över allt från den gamla till den nya när han var här i påsk, men fick ta med den till Stockholm. Det finns flera program som inte är standard på Windows 7:a, inget e-postprogram, inget Word program eller Excel, bara testprogram som man får behålla i 30 dagar, sedan måste man köpa en produktnyckel. Många av mina övriga program går inte att lägga in, stöds inte trotts produktnyckel, Frontpage är ett viktigt program som jag har när jag gör hemsidor, hur skall detta gå, det drabbar ju inte bara mig ? Det är inte bara bara att byta till ny dator när man jobbar mycket med den och behöver extra-program. Får tillbaka den om en månad. Får se hur långt han kan fixa det. Hoppas han där uppe är med mig.
 
Sitter 2 nattfjärilar på utsidan av fönstret nu och flera flugor satt på ytterväggen i dag. När jag var ut med hundarna vid 10 snåret i kväll så var det så konstiga läten inne i skogen, något djur som inte gillade läget (tror jag) kanske trollen ? Tycker det är otrevligt när det blir mörkt ute och skogen inte är tyst, är lite mörkrädd, då mest för vilda djur som det finns så mycket av här omkring. Hemma i Lerum lyser gatubelysningen hela natten över allt, här blir det kolsvart ute. Tycker det står någon och tittar på mig över allt mellan träden och omkring stugknutarna.
 
Nu skall jag sova och sluta bekymra mig för morgondagen.
Natti, natti..

 
 
Lena

Lena

9 april 2010 09:20

Hej Ruth!
Hoppas det fixar sig med din dator.Uppdaterar du hemsidorna själv åt folk eller?Jaså ni är i stugan igen,det visste inte jag.Såg så mysigt och fint ut på en av dina bilder längre ner när du fotat från köksfönstret eller var de kanske rumsfönstret.Förstår att det är kusligt att gå ut när det är mörkt,uj jag skulle inte våga gå själv och jag hade en massa vilda djur omkring mig i skogarna.Lill killen är bra i sina ögon nu,de är helt okey igen.Resten får vi ta via mail istället.När ska Nowah ha sina småttingar då?eller var det så att du har 2 tikar pågång?Jag tycker det ska bli så spännade att följa dig och dina valpar nu.Hoppas du berättar mycket för oss alla.Fast jag skriver ju på tok för mycket så det blir väl tjatigt kan jag tänka mig,hihi!Ha det så bra nu och trevlig helg med er!Kramar Lena/

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

9 april 2010 10:23

Javisst kan jag skriva till dig men kommer ju inte ihåg din mail adress.

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Yvonne R

Yvonne R

9 april 2010 10:26

Ljud från skogen på natten kan ju vara lite kusligt. Här är många konstiga läten när det blir mörkt men som tur är så har vi ju inga farliga djur här ;)
Min Dagny har gått sju veckor och är som en tunna, stackarn.
Spännande att få följa dina små sedan!!!
Datorer är det mycket tekniskt med ;)
Goa kramar

http://yvonne.bloggagratis.se

 
agge

agge

9 april 2010 11:18

nej, du Rth. Det är mycket jobb när man har en ny dator. Det är mycket program och uppdateringar som måste till för att all ska fungera.
Usch, jag skulle svima av rädsla om jag hörde konstiga ljud från skogen...hua....
kram

http://jacastas.blogspot.com

 
lillis

lillis

9 april 2010 12:05

Usch vad mörkrädd jag skulle var skulle nog inte tordas att gå ut på kvällen
Hoppas att det fixar sig med din nya dator
Ha en skön helg min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
av irja

av irja

9 april 2010 14:22

Bästa Ruth !!!
Ute i naturen och skogen , där känner jag mig trygg, skogens djur är mer rädda för människor,det är väl att jag är uppvuxen med djur och natur ,är nog mer vilsekommen när det gäller storstan......OJ i min glömska glömde jag presentera vem jag är!!!!??+Förlåt.... om mig :jag bor efter NORRANORRLANDSKUSTEN.närmare bestämt 2½-mil norr om PITEÅ, är en Qvinna 60+, kallas för IA för det mesta......OM du vill veta mer om mig,titta då gärna in hos mig på blogget...HA en skön MYS-fredag.....VÄLKOMMEN.....FÅNGA DAGEN.....KRAM /IA....

http://40-Talisten.bloggplatsen.se

 
Ammis

Ammis

9 april 2010 16:16

Är det inte konstigt det där att man är mörkrädd ute i skogen??? Där finns väl ingen som vill göra en illa?? Det borde ju vara sju resor värre i stan där den ena är mer farligare än den andra, det springer ju rånare, mördare o. knarkare överallt i varenda liten byhåla!! Men det är väl det okända man är rädd för, mörkret o. läten som man inte är van vid, men lite "kulrysligt" är det med skogens mörker o. okända läten. Hoppas din natt blev god. KrAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

9 april 2010 16:45

Det låter jobbigt med din nya dator, men det ordnar sej säkert till det bästa.
Jag skulle aldrig våga gå ut i skogen när det är mörkt, går inte gärna ut till soptunnan ens när det är mörkt ute.

Ha det gott!!

http://violett.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

9 april 2010 18:49

Här har vi inga gatlycktor så på kvällarna knakar det lite varstans, och svart som som en sotarröv

http://bloggplatsen, se

 
Margit

Margit

9 april 2010 22:29

Hej Ruth! Hoppas att det fixar sej med din dator..och programmen!!!
Vilken söt liten ekorre...vilken söt svans!!!!
Orchidee´, mycket vacker!!
Inte alltid så lätt att sköta...få att blomma om!
Jah köpte en ny i förrgår..2 stänglad och kort. Jätefin. tar väl en bild enannan dag och visar! Och priset: Endast 89 kr på ICA SAFIREN i Eskilstuna...
Kramen vännen!!

http://margitholm.blogg.se

 
Lena "Roshultskan"

Lena "Roshultskan"

9 april 2010 22:45

Hej Ruth!
Eftersom jag råkat ut för ett par datahaverier så känner jag igen mig i det du beskriver om att programmen inte är komplatibla med varandra även om man har produktnycklarna. Min sista krasch var sommaren -09 men nu har jag vant mig vid de störningar det medförde (även om de var till det bättre) jag vill att ALLT ska vara som det är. Ser att du har Windows 7, jag har fortfarande XP.
Hoppas sonen kan göra din nya dator till en "pärla".
Trivs inte heller i mörker, det beror väl i mitt fall på att jag inte kan ha "koll" på vad som händer.
Fredagskramar till dig vännen!!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

9 april 2010 23:58

Ja det är mycket som ska grejas med när man köper ny dator. Alltid är det något program man vill ha som man inte kan vara utan. Hoppas det fixar sig och det tror jag nog. har förstått att din son är duktig på datorer.
När åker ni hemåt Lerum igen då...?
Ha det gott!
Kram

http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

10 april 2010 00:18

Hoppas det ordnar sej med din dator. Jag vet ju hur viktiga dina program är.

Säkert inget "farligt" som tittar på dej, det är nog en liten skyddsängel isf som bara ska titta till dej så att allt är ok.

Tack för allt! Du är guld värd

Kramar från mej

http://www.eklovenskennel.se

 
Birgitta

Birgitta

10 april 2010 13:33

Ja, det är nog inte så enkelt i alla fall att flytta över till annan dator. Inte kul alls när det strular. Hoppas det löser sig kan man bara säga.

Kram

http://birgittas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards