~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 3 april 2010

Påsken i Spanien

Av ~ Ruth ~ - 3 april 2010 22:03

Fick så fantastiska foton från min syster i dag från påsk-kortegen genom staden där dom bor. Det började kl. 21 i gårkväll och pågick i 2 ½ timma, dessa bilderna är ett axplock av det hela. 
Påsken i Spanien är den största helgen på året vilket dessa fotona kan bevisa, "SEMANA SANTA" det betyder "Den heliga veckan".
 
Bilderna kommer nog inte i rätt ordning, men var och ett utav dom berättar om evangeliet som bibeln berättar om, verkligen storslaget. Varje dag en ny kortege som beskriver påskens olika dagar ur bibelns berättelse.
 
1000 tack min syster Liv för korten och för att jag får visa upp dessa här på bloggen så alla mina vänner får ta del av dem !
 
Klicka upp den första miniatyren till en stor bild, följ muspekaren uppåt på höger sida på bilden klicka på "Next" så kan du se alla bilderna i följd.
 
                                
 
                                               

 
 
margus

margus

3 april 2010 22:35

Förtjusande bilder på denna kortege! Sevärt. Tack för titten.
Ha det gott.

http://margus.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

4 april 2010 07:21

Så mycket vackra bilder från kortegen, så roligt att titta på
Ha en fortsatt bra helg med dina nära och kära
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Skomakar-Lisa

Skomakar-Lisa

4 april 2010 07:44

Åh, vilka vackra kort du visar idag. Vilka korteger de har !!!
Varför får du inte se svanarna i år då??? Har de frusit ihjäl??
Hoppas du har en fin och härlig påsk nu och njuter av väder, mat och gott sällskap.
Stor påskkram från mig!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

4 april 2010 08:42

Oj det var mycket fina foton må jag säga.
Ha en fortsatt fin helg med dina nära och kära.
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se/heavenla

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

4 april 2010 09:14

Så fina bilder vi får ta del av, verkligen snällt av din syster att dela med sej till oss.

Hoppas ni får en fortsatt trevlig helg

Kramen från oss alla

http://www.eklovenskennel.se

 
Lena

Lena

4 april 2010 10:31

Men så fina bilder du fått av din syster.Tack för visningen!Fortsatt trevlig påsk helg vännen!
Kram

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
agge

agge

4 april 2010 10:54

Så trevligt att få se denna vackra kortege...Stiligt värre må jag säga ...
Kram

http://jacastas.blogspot.com

 
Monica

Monica

4 april 2010 15:16

Jag var på Teneriffa över påsk 1972 och hade då förmånen att få se dessa korteger som dom hade där, massor med blommor på vagnarna, ja det var en oförglömlig upplevelse. Vi var även inne i en katolsk kyrka och var med på påskmässan där.Det luktade starkt av rökelse i kyrkan minns jag.Inga affärer var öppna under hela påskhelgen, men dom hade inte annandag påsk där som vi har så måndagen var en helt vanlig vardag.

Ha en fortsatt trevlig helg!!








http://violett.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

4 april 2010 15:21

Wow! Vilka mäktiga och dramatiska bilder!

Kramiz

http://birgittas.bloggplatsen.se

 
Lena "Roshultskan"

Lena "Roshultskan"

4 april 2010 17:11

Känner stor respekt och tittar med välbehag på de fantastiska bilderna från din syster...tänk att befinna sig där mitt i händelsernas centrum...måste vara mycket mäktigt.
Ha en fortsatt trevlig påsk min vän!
Kram!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

4 april 2010 20:01

Vilka fantastiska foton din syster Liv har skickat till dig och som vi får ta del av - tack! Ja. påsken är en STOR högtid för många och det är bara att beundra de fantastiska fotona från "påsktåget". Tack till både Liv och dig för att ni delar med av det.
Soligaste kramar till er båda!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

4 april 2010 23:13

hej Ruth!!
Så snällt av din syter att du får dela med dig alal dessa fina bilder...till oss...
Då är påsken snart slit...men vi har ju haft riktigt skapligt väder och sol 2 dagar!! Skönt!!
Mycke fina bilder du gör...som blinkar o rör på sej...
Kramen min vän!!!

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards