~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2009

Kan man äntligen andas ut tro ?

Av ~ Ruth ~ - 18 augusti 2009 17:34

Det har varit väldigt plågsamt för Lerumsborna och väldigt angeläget att snabbt få fram gärningsmannen, nu tycks det som att det är löst enligt GT. Redan i januari -08 skrev han det här på nätet. Polisen har haft stor hjälp med tips av nätsurfare och nätforum, där detta ämne har varit flitigt diskuterat.


En dag i förra veckan nar jag rastade hundarna för natten i trädgården, det var närmare ett på natten, så hörde jag kattskrik, men trodde att det var 2 katter som bråkade, men det var nog denna vidriga personen som orsakade den senaste kattens plågor och död. Detta ljud har ekat i mina öron sedan jag läste om dådet och har följt mig in i sömnen och drömmen. 


Är mardrömmen över nu tro, gud hjälpe mig att det är så. Allt eländet har skett omkring husknuten, och alla vi djurägare har varit livrädda. Måste denna killen få lagens strängaste straff och brinna i helvetet för sina gärningar.

 
 
Yvonne R

Yvonne R

18 augusti 2009 18:23

Hoppas nu att dom har hittat denna VIDRIGA person. Sätt ut personen på torget i stupstock så vi kan spotta på den som förr i tiden!!!
Ledsen, arg och allt på en gång, tänker på dom stackars djurägarna.

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

18 augusti 2009 21:45

Hur kan hans advokat säga att det finns en människa bakom detta. Jagtycker den personen är en STOR IDIOT!
Hur kan man om man är normal göra något sådan som han har gjort det fattar jag inte......*morrar*

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Lina

Lina

18 augusti 2009 22:04

Usch.. hur kan man göra så mot djur?!!
Hoppas dom hittar personen snabbt.

http://rubynellie

 
Anki J.

Anki J.

19 augusti 2009 01:43

Usch klarade inte av att läsa det hemska som den mannen har gjort med djuren och då katten som han beskriver. Usch, hoppas att de har fått fast rätt man som gör dessa hemska saker och kan inte annat än tänka riktigt räliga saker om denna sjuka karl.

http://www.jankils.se

 
lillis

lillis

19 augusti 2009 07:07

Hoppas att dom fått tag på denna sjuka och vidriga person och att dom spärrar in honom.Hoppas att ni får det lugnt i Lerum nu
ha en skön dag
Kramen

http://danslillis

 
Lena

Lena

19 augusti 2009 07:20

Fy vad hemskt!det måste vara en väldigt sjuk människa.Hoppas dom får tag i honom snart.Till dess var försiktig Ruth.Hujedamig att det händer utanför din hus knut.
Kram vännen

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Charlotte

Charlotte

19 augusti 2009 07:25

Herregud, lägga ut det på nätet också den personen måste vara helt sjuk i huvudet. Maktkänsla, hur tänker han. Arma djur som han plågat till döds. Galningar tycks det finnas överallt. För många år sedan hittade vi ett kohuvud vid sjön här, någon hade stulit en ko, slaktat den och lämnat huvudet kvar... vidrigt. Hur de lyckade dra iväg med en stor ko kan man undra. Hoppas det är rätt person de tagit fast och att han får sitt straff. Tyvärr lär han väl inte få det.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Corina

Corina

19 augusti 2009 08:49

Oj vilken sjuk person detta är !!!!!! Men skulle tro att straffet inte blir vad de allra flesta skulle vilja i detta läge. Men huvudsaken är ju i detta läge att få stopp på dessa vansinnesdåd. Var sak har sin tid men oj hur kan man bli så vansinnig egentligen ?

http://alltingochingenting.corina.se

 
agge

agge

19 augusti 2009 10:19

Jag hoppas verkligen att det är rätt kille som är fast och att han får brinna i helvetet. Hoppas att han får lida i fängelset och att han inte kommer ut på många år.......eller aldrig.....Finns ingen ursäkt för sådana här brott.
Gud vad skönt för er och alla djur om det nu är rätt person som är gripen....

kram

http://jacastas.blogspot.com

 
Ingen bild

BLOGGAREN RUTH

19 augusti 2009 10:47

KAN MEDELA ALLA ATT DENNA 20 ÅRIGA DJUSMÖRDARE/PLÅGARE ÄR FAST, TACK TILL ALLA SURFANDE UNGDOMMAR SOM GJORDE ATT RÄTT PERSON HAR TAGITS OCH ATT HELVETET ÄR ÖVER. HAR BÅDE BILD OCH NAMN PÅ DEN SKYLDIG, HAN SER RIKTIG HÅRD UT. NU VÄNTAR JAG PÅ ATT STRAFFET INTE BLIR FÖR LINDRIGT, FÖR MIG ÄR DET EN LIVSTIDSDOM. HUR KAN HANS ADVOKAT SÄGA ATT HAN ÄR ÅNGERFULL OCH MÅR DÅRLIGT, DENNA DJÄVULENS SADIST. STÅR FAST VID ATT ETT BRINNANDE HELVETE ÄR RÄTTA PLATSEN FÖR J.A

 
Medresenärskan

Medresenärskan

19 augusti 2009 12:28

JAg hoppas precis som du att rätt man är tagen nu och att straffet blir benhårt. Tack för bönen du bad .... Gulligt av dig vännen !!! Det är säkert den som hjälpt ... Men än är det inte över. Vi får väl se nu om hon blir bättre av den här medicinen.
KRam och tack !!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

19 augusti 2009 17:57

Denna SJUKA människa borde spärras in på LIVSTID!!!!!

http://birgittasnya.blogg.se

 
Carina

Carina

19 augusti 2009 18:45

Hoppas ni får andas ut nu i Lerum och att denna hemska människa spärras in på livstid. Stackars djur som har fått en så plågsam död och stackars ägare som nu får veta vad som hänt deras ögonstenar.

Många kramar från oss alla

http://www.eklovenskennel.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

19 augusti 2009 19:57

Jag läste i vår lokaltidning Nya Wemlands Tidning (NWT) i morse, att man fått tag i den skyldige. Kände en enorm lättnad för alla som bor i Lerumstrakten. Kände också en stor sorg över, att en ung människa kan bli så ond, att han kan utföra så grýmma handlingar utan minsta samvetskval. Fattar inte vad som rör sig i hans hjärna - om nu något rör sig över huvud taget. Det här verkar vara en person helt känslokall person utan tillstymmelse till empati.

Men jag lovar, det kommer att dyka upp en psykolog, som förklarar att gärningsmannens hela beteendet beror på störningar i uppväxten - och att det är sååå synd om honom. Om den typen av psykologer tycker jag INTE! Genom mitt jobb har jag varit i kontakt med många och den här typen är de värsta. Det finns visserligen många bra psykologer också, men men...
Kramar!

http://lambergsfrua.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

19 augusti 2009 20:57

Vilken lättnad att höra att denna dåren är fast.....han skulle ha samma behandling som han har gett de stackars djuren.

http://violett.bloggagratis.se

 
Millis

Millis

20 augusti 2009 19:37

Usch, det är så vidrigt *ryser*

Hoppas verkligen att det är rätt person de har fått tag i.

http://millis.bloggagratis.se

 
Frump

Frump

22 augusti 2009 15:17

Skönt att han åkt fast. Hoppas nu bara att han inte släpps lös igen, han borde få ett långt straff. Hur kan man plåga värnlösa varelser? Det övergår mitt förstånd...
Stackars stackars djur som utsatts för hans vedervärdigheter, det gör ont i hjärtat att tänka på det.

Ha det så gott i helgen och sköt om dig
Kram

http://frump.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards