~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 16 augusti 2009

Av ~ Ruth ~ - 16 augusti 2009 14:06


Fy vad det har blåst sedan i gårkväll, inget regn som tur är. I dag har jag fått sopp av min dotter så nu skall jag rensa och göra mig en svampmacka i dag / kväll, men först skall jag klippa gräs, gräsmattan måste vara torr nu efter kraftig blåst.


Känner mig riktigt orolig för mina småhundar, vi har en djurplågare här i Lerum. 3 kattor har blivit misshandlade till döds, en hittades i en postlåda, en på Tingshus väggen upphängt i ett måttband och natten till torsdag en död katt på dörren till polishuset. En liten hanhund försvann och hittades den hade plågats till döds med avklippta öron och svans och hästar torteras. Vad är det för en sjuk person som kan utöva sådana handlingar mot värnlösa djur. Dessa djur har varit väldigt kärvänliga mot människor och lätta att fånga.


Ondskan smyger omkring husknutarna och jag känner oro för mina små hundar. Släpper inte ut dom på tomten utan att jag håller span och utkik. Skulle inte svara för mina handlingar om jag skulle bevittna detta vidriga våldet. 2 killar i 14-15 års ålder sparkade fotboll med en igelkott vid Vattenpalatset bevittnat av småkillar, jag kom 5 minuter för sent och döden var ett faktum. Dessa småkillar talade jag med och dom kände inte dessa stora killarna men gav mig en redogörelse över det inträffade. Ondskan är obeskrivlig och jag mår så jäkla dårligt över det inträffade och vetskap om att den finns intill husknuten.


Ha en fortsatt bra söndag !


Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards