~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2009

Aftonbladet + kaffekoppen

Av ~ Ruth ~ - 4 augusti 2009 14:18


Åter en dag då regndropparna klamrar sig fast vid fönsterrutorna, inte med glädje jag öppnade mina blå efter en lång natts sömn . Har nog hämtat tillbaka mina förlorade timmar från föregående natt och är utvilad. Började dagen med mitt kaffe och Aftonbladets alla nyhetsbedrövelser, inte upplyftande precis, men kaffet var positivt som alltid, vad vore livet utan kaffe ? Dagstidningarna är ingen trevlig nyhetsförmedling längre, sällan som glada nyheter förmedlas vilket vi suktar efter i våran vardag. Tror jag skall skriva en bok om "Ondska", det finns personer som gör allt för att andra skall må illa, tro mig det slår alltid till baka och då svider det i dubbel bemärkelse. Tänk alltid på  detta, livet är för kort för att alltid leva i ondska, fokusera och tänk på livets goda så får man belöning när dagen kommer. Detta var mina tankar i förmiddags efter Aftonbladets alla bedrövliga rubriker och artiklar, fram för en bättre tillvaro i hela världen och inte minst i vårat egna land.

 
 
lillis

lillis

4 augusti 2009 17:06

Så skönt att du fått sovit ut och känner dig utvilad.Ja du Ruth det finns mycket ondska i vårt samhälle,har funderat på varför det är så.
Kramar

http://danslillis

 
Birgitta

Birgitta

4 augusti 2009 19:10

Jo du...Så mycken ondska man matas med varje dag i tidningarna...Vad kan man göra...Gör gott är det enda jag kommer på just nu...

Kram

http://birgittasnya.blogg.se

 
Cina

Cina

4 augusti 2009 20:16

Så skönt att du fårr sova ut nu!
Ja du varför finns det så mycket ondska i Sverig o i andra länder det fattar jag inte!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

4 augusti 2009 21:48

Här har vi haft fint väder hela dagen.

Mycket skit får man läsa om i tidningarna, roligt om det vore något positivt någon gång också.

http://violett.bloggagratis.se

 
Ammis

Ammis

5 augusti 2009 06:13

Godmorgon Ruth!
Visst är det mkt skit som händer där ute runt omkring oss. Men jag funderar ju ofta på vad som sker i dess huvud o. varför det blir så?? Finns det många ensamma människor som drabbas av psykos eller är det hela samhället som vi växer upp i, hur i hela fridens namn är hjärnan skapad egentligen när det blir sånna monster av vissa människor??? Hmmmm....tål att tänkas på!

Jovisst är jag som en flaxande fågel, det säger mamma också....;0). Tycker att jag kan vara still nån gång.
Men det är kul att fara omkring och tänk va jag får uppleva saker o. ting :D.
Jag ska bli still, en annan dag!

Ha det gott vännen.

KrAMelikram

http://ammis.bloggagratis.se

 
Carina

Carina

5 augusti 2009 09:41

Så sant det du skriver, bara elende överallt. Vaje dag har någon gjort något illa mot någon annan och man försår inte hur de kan. Detta våld överallt! Man orkar ju inte ens läsa eller höra nyheter längre. Det enda positiva nyheter i tidningarna nu för tiden verkar vara vår kära Kungafamilj! Men hur ska man kunna begära att alla människor på vår jord ska leva i fred med varandra när inte ens en liten grupp som
tom har samma intresse kan hålla sams?

Kram Carina

http://www.eklovenskennel.se

 
Lena

Lena

5 augusti 2009 13:10

Ja det händer så mycket,usch usch!vad bra att du sovit ikapp.Och kaffe nej det kan man inte leva utan.
Ha en skön dag!
Kram

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
agge

agge

5 augusti 2009 13:36

Ja, det finns mycket ondska i världen. Det blir bara värre och värre. Ett bevis på att människor mår sämre och sämre på vår jord.
Skönt att du fått sova

kram

http://jacastas.blogspot.com

 
Millis

Millis

5 augusti 2009 19:43

Visst är det hemskt att det har blivit så här *ryser*

http://millis.bloggagratis.se

 
Medresenärskan

Medresenärskan

5 augusti 2009 21:33

Du har så rätt ... Det är bara dåliga nyheter. Människor som är onda och det blir bara värre och värre ... Tito, kan inte ens hålla sig lugn i fängelset. Vad blir det för bättre att välta bord??
Du har så rätt när du säger att man får gott tillbaka om själv gör gott.
KRam på dig

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
gerty

gerty

5 augusti 2009 22:07

Ja det är en hemsk värd vi lever i och onskan drabbas vi av lite till mans

http://prilyckans

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards