~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 9 maj 2009

Min hurtizgubbe

Av ~ Ruth ~ - 9 maj 2009 13:22

Har sovit rätt så bra i natt efter förra nattens mara..

Har regnat hela natten, uppehåll på fm. så jag trodde det var hopp om gräsklipp, solen lyckades titta fram några kortizzar, men nu kommer det åter en skur. Skulle varit ner på torget med "Berta" och tittat på fotoutställning som Lerums fotoklubb har i Tingshuset, men vädret lockar inte, blåser gör det också blääää.


Min man "friskusen Arne" har varit ute och trampat 3 mil i motvind, han har mani på att träna. Är han inte ute och cyklar så trampar han på den stillastående hojen i vardagsrummet framför TVn oftast varje dag. Han är väldigt mån om sin hälsa och vill leva länge, om nu detta hjälper för ett evigt liv :) vi äter väldigt nyttigt med råkost och sallader och många kilo frukt i veckan. Härligt nu mot sommaren när sådant blir billigare, då gäller det att ladda in ett extra energi-intag inför senhösten, då blir han som en Durasell kanin och utan trötthet. Är lite avundsjuk på min gubbes energi, men min kropp klarar inte detta, suck. Är nog mera som tjuren Ferdinand och får vara nöjd med det lilla som jag orkar med.


Ha en mysig dag och kväll !

Kram till er alla som så troget besöker mig och skriver kommentarer, det ger mig energi och lust att fortsätta med mitt bloggande, ja ni sätter en guldkant omkring varje dag !

 
 
lillis

lillis

9 maj 2009 14:53

Oj,vilket vackert träd ni har.Vilken hurtbulle din man är,motion är ju nyttigt och kosten likaså
Önskar er en bra lördag
Kramen

http://danslillis

 
Monica

Monica

9 maj 2009 16:03

Vilket fint träd!
Tänk om alla hade en så hurtig gubbe då funnes det inga stora *gubbmagar* som man så ofta ser när man är ute i affärer till exempel. Men var och en får väl se ut som dom vill naturligtvis.

ha en trevlig kväll!

http://violett.bloggagratis.se

 
Calma

Calma

9 maj 2009 21:03

Hej,
vad glad jag blir att höra att du fått sova, rätt bra iaf,det är hopplöst när sömnen sviker.

Ja,jag trivs med mitt jobb,o visst ska man vara glad för att man har ett i dessa lite svåra jobbtider.

Vilken friskus till man du har,hmm,min är ej så där på att röra på sig,alls,
men man har ett eget ansvar,jag kan ej tjata hnm till det,
han har iaf slutat röka sen 1½ år,det är bra jobbat,verkligen.

Ja,om du läser mitt nya inlägg,så ser du att jag blev blåst på levergrytan,men det blir imorron,100% säkert,
ikväll blev det hemgjorda hamburgare,mumsigt

Ha det nu så bra,
får se om jag orkar titta in imorronkväll,efter 12 timmarspasset,
Kramis Calma:=)

http://calma-s.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

9 maj 2009 21:52

MMmmmmm vilket fint träd du visar upp idag min vän! Din Arne är en riktigt motionär får jag säga. Men det är bra att röra på sig men jag är inte alls duktig på det...:( vet att jag borde. Men jag orkar inte för kroppen säger NEJ!!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

9 maj 2009 22:33

Åhhh så vackert det blommar hos dig! Fina foton du tagit!
Bra jobbat av din man :)
Kramiz

http://birgittasnya.blogg.se

 
Carolina & Latte

Carolina & Latte

10 maj 2009 00:20

Vad jobbigt att inte sova så bra, men tur att det gick vägen denna natt. Det är inte enkelt alltid att sova, det har jag också erfarenheter av... Vad roligt du verkade ha det på stick-caféet, och kul att du kom in i "gänget"! 11 personer, då får du många vänner... Kramizar till dig! Tack så jättemycket för alla fina kommentarer, värmer alltid så mycket, vännen! Och TACK för det fina du sa om att jag skulle kunna komma med djur... KRAM PÅ DIG!

Hälsa vovvarna!

Nu ska vi sova...

//C&L:-)

P.S Vilka fina foton du tagit, dina blommor är så fina! D.S

http://www.lattisen.wordpress.com

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

10 maj 2009 06:15

Hm...känner igen detta med träningen hos min Arne (RR) Tidigare innan hjärtat började krångla. Jag hängde allt med ibland och det dög minsann inte att kliva av i uppförsbackarna;) Däremot har min Arne aldrig varit mycket för råkost och grönt, mer åt råbiffhållet. DET har nog inte varit så nyttigt!

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Ammis

Ammis

10 maj 2009 08:03

Godmorgon. Förstår att det är frustrerande när gubben "hurtar" sig hela tiden och du inte klarar av det. Men jag är övertygad om att är man positiv till livet och är en glad människa så kan man leva mycket mycket länge. Man får ta livet som det är och göra det bästa av det hela, då får man ett långt liv. Vara glad för det man har helt enkelt. Önskar dig verkligen ett långt och roligt och positivt liv ;o). Ha det gott vännen.

Kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se

 
Carolina & Latte

Carolina & Latte

10 maj 2009 16:34

Önskar dig en fin dag, Älskade Ruth!

Kramizar,


//C&L:-)

http://www.lattisen.wordpress.com

 
Marianne

Marianne

10 maj 2009 22:33

Tråkigt när man inte kan sova. Inatt har jag haft en sömnlös natt och det känns nu framåt senkvällen.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards