~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 1 september 2008

1:a höstdagen eligt almanackan.

Av ~ Ruth ~ - 1 september 2008 09:36


En ny fin höstgåva har jag fått av Agge hon är så duktig på grafik och är en riktig god vän sedan flera år tillbaka. Tänka sig, i dag är det 1:a september den första höstmånaden, denna sommar har varit så kort, men höst är en härlig årstid så jag sörjer inte. Tänk att slippa getingar, mygg, knott och spyflugor, bara det gör att jag välkomnar den årstid som står för dörren. Våra 4 årstider är så speciella på sitt set, även om vi klagar på dom alla, hade det varit en 5:e årstid så hade vi klagat på den också, vi är ett riktigt klagande folksläkte och är sällan nöjda med livet som det är.



Sätter in en bild den lilla glas grejsen som jag köpte på loppis för att ha tandpetare i, den är så liten och söt, så nu kan jag ställa undan äggkoppen som har varit petarnas plats förut. Det är dom små detaljerna som gör det sägs det. Jag kanske själv skulle ha en loppis, är så trött på alla småprylar jag har plockat på mig genom åren, och slänga dom kan jag inte. Vi har perioder i våra liv när vi beter oss som hamstrar, hmm.


Inga stora saker har hänt så här på morgonen, så det blir nog ett nytt inlägg innan kvällen. Ville bara hälsa denna soliga dag välkommen och hoppas solen skiner även på er också och att ni får en fin dag utan klagan. Sätt er en stund i gröngräset och ta en morgonkopp med kaffe, och en kakbit..

 
 
märesenärska

märesenärska

1 september 2008 11:00

Kors, va ho Ruth ä förnuftier idag då??? Vi??? ett klagande släkte??? Joo, ho haar nog rätt. Märesenärska är sån ho mä men henne kan en int´räkna te männskosläkte. Ho ä ena riktier efterhängsen toka sôm snart måst´ städas bort.

Fin vas tä bissingpetarna. Vattna dom bra bara så växer de, bissingpetarna ....

Vilken fin grafik du får. Beundrar detta verkligen. Joo, nog kan jak berätta ôm doktorsbesöket allti´ men ská int dit förrän sent i ettermidda´.
kram på sek !!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
maki till ruth

maki till ruth

1 september 2008 11:15

Trevligt att få presenter.......
Tanpetar "skålen" är ju jätte söt. Är den kinesisk, tro.
Hösten är absolut min favorit årstid, precis som Du beskrev. Friskt och utan krav.
Önskar Dig en trevlig dag.
kram

http://maki.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

1 september 2008 11:43

Jättefin höstgåva av Agge! Har också fått några höstgåvor av henne som jag satt ut på min hemsida.

Riktigt söt liten "glas grejs" ;)

http://birgittas.bloggagratis.se

 
charlotte

charlotte

1 september 2008 13:47

Jag måste småle mitt i allt elände, det var mitt i prick detta med att vi är ett klagande släkte... ja du kan se min blogg. Frusterad är jag idag. Det är väl så att allt löser sig kan jag tro.
Söt skål för tandpetare. Men visst samlar man på sig en massa småsaker som man sedan inte vet var man ska göra av. Jag har ett helt skåp fullt, eller det är ett sådant där vitrinskåp som finns/fanns i bokhyllor från 60-70-talet. Man kan ju fråga sig vad man ska ha allt till men slänga det går ju inte an det. Ha en fin dag

http://charlottas.bloggagratis.se

 
agge

agge

1 september 2008 14:02

Men, vilken söt skål för dina tandpetare...det är så roligt att få någonting nytt till hemmet även om det är än så litet.

Visst är det skönt med hösten också, håller med dig. Jag hittar något fint i alla årstider jag med.

kram

http://agges.bloggagratis.se

 
Latte

Latte

1 september 2008 14:30

Carolina och jag har inte äns tänkt på att det snart börjar falla ner massor av löv och blad i våran trädgård, men då brukar jag hjälpa henne, eftersom vi är ett team! Har ni mycket träd på tomten som släpper sina löv nu på hösten?

//Latte

http://latte

 
Stinalill

Stinalill

1 september 2008 14:44

Nja jag håller inte med dig riktigt angående årstider. Tänk om den 5:e årstiden oxå kunde vara sommar, då skulle jag hurra flera gånger om! Ligga på en solig klippa vid sjön och lyssna på en bok - hoppa i och svalka av sig, när det blir för varmt.... Ljuvligt!
Söt pyts!! Vi behöver vackra saker!

http://www.stinalill.bloggagratis.se

 
trollpackan

trollpackan

1 september 2008 17:34

Det var en fin present du fått!
Här dök solen upp först nu på eftermiddagen, men det är fint så.
Kramen

http://trollpackan

 
lillis

lillis

1 september 2008 18:07

Vilken snygg present du har fått
Här i E-tuna har det varit höst i dag, solen har tittat fram lite

http://danslillis.bloggagratis.se

 
resenärska

resenärska

1 september 2008 18:40

Nu är märesenärskan tillbaka och opererade och klar. Du kan läsa om det på min blogg.
Ha en god kväll!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

1 september 2008 19:13

Vilken söt pennskål du skaffat dig! På tal om hösten så kan ju säga att jag sörjer inte att sommarn är slut, jag älskar hösten är hur mysigt och skönt som helst!!

http://lenabirgitta.bloggagratis.se

 
resenärska igen

resenärska igen

1 september 2008 20:01

Tack för goa ord i min blogg. Nej, det bara kliar. Det gör mindre ont nu än innan. Det är sååååå skönt.

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Gerty

Gerty

1 september 2008 20:57

Jag gillar hösten den är så rogivande på nått vis

http://Prilyckans

 
Monica

Monica

1 september 2008 20:58

Söt liten "grej" till dina tandpetare.

Här har vi haft en strålande fin dag....sommaren har hälsat på igen.

Grattis...du vann ögoncremen....kolla min blogg!

http://violett.bloggagratis.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

1 september 2008 23:34

Jättefin höstgåva du fått! Och den allra sötaste lilla burk till dina tanpetare.

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
"Bettan"

"Bettan"

2 september 2008 13:12

ha ha ha, ja viss är vi ett klagande folksläkte :). Å vi hade garanterat knorrat även om det funnits en 5:e årstid ;).
Söt lite burk till dina tandpetare.
Kramis Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards