~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 10 juli 2008

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2008 20:14

Har hunnit med rätt så mycket här i dag, fick klippt båda gräsmattorna så nu är det så fint så. Städat, pysslat och handlat. Det skall bli regn mot natten påstås det, ser inte så ut nu.


Har räddat en kajunge från 2 skator i dag, den skrek så hjärtskärande, hatar dessa skator, finns inga andra fåglar som är så elaka här i Lerum. Kloka och fina är dom men lömska och mordiska båda mot sin egen art och andra fågelarter.


Nu skall jag bada småvalparna så dom är rena och fina tills dom skall flytta i morgon. Kan tänka mig att dom nyblivna föräldrarna har längtat efter denna dagen. Det är så roligt att göra andra glada. Sedan blir det en bloggvandring om jag orkar med det i kväll.


Ha en mysig kväll framför TVn, datorn, eller på kvälls promenaden.

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2008 00:35

Det blev ingen åska i går som tur var, men kraftiga regnskurar så nu kan jag andas ut, och ut för att klippa gräset det blev det inte trotts att det stod på agendan för dagen, kommer tid kommer råd. Höll på att sätta foten på lilla Nellie i dag, dom springer ju rakt framför fötterna så man får hela tiden titta ner, trampade fel och flög när jag vejde och stöp på näsan, att en så liten tuva kan ställa till det och få stora mig på fall är skrattretande. Hundarna flög åt alla håll och kanter vettskrämda över den ovanliga synen, gjorde mig inte illa och blev sittande kvar på golvet, det tog nog 5 minuter innan dom kom smygande, hoppas dom inte har fått men för livet :-D Stackars små 4: fota när matte beter sig på detta viset. Nu är det nog glömt och livet går vidare, ingen repris får det bli på sådant klant.

--------------------------------------------------------------------------------------------

KL.9.16

I dag skiner solen trotts många vita tjocka moln mot den blåa himmeln 28* i solen så det bådar gôtt. I morgon är det dax för valparna att flytta, så nu skall jag sätta mig med lite papper och sedan städa lite, hoppas jag hinner med gräsmattorna också, för varje dag så växer gräset någon centimeter, vill slippa uppsamlaren det försenar jobbet, för undan skall det gå.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards