~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 8 maj 2008

Godishysteri ??

Av ~ Ruth ~ - 8 maj 2008 15:38

Får nog vänta med klädköp, eller skärpa mig rejält ! Det här bådar inte bra inför sommarens garderob och hälsa. Slurp så gott ! choklad med hasselnötter är gõragõtt, ja allt med nötter i är svårt att motstå. Tobak och godis skulle vara förbjudet i alla affärer, inga av dessa frestelser är bra för hälsan och mina svaga ögon, köper stora lass, men måste besinna mig ! Tänkte först inte visa upp min svaga sida, men det kommer att avslöja sig själv så småningom.  "Vill inte heta Rultiga Ruth, skall vi hämta skottkärran eller ?? " inga bra frågor eller kommentarer, ledsen nu :-(

HJÄLP, HJÄLP, skall det vara så här, bara för att man vill slänga siggen, hur man en gör så mår man piss ! Vad skall jag göra när djävulen står och klappar mig på axlarna framför godishyllan ??????


Ge mig en åthutning som heter duga !

 
 
Yvonne

Yvonne

8 maj 2008 15:55

Rör på dej.....! Även om sötsuget sätter in när längtan efter ciggen är stor, så ät lite, men rör på dig också!
Har du fina prommisvägar där du bor? Ta med dig hunden/ hundarna, ut på samma prommis.
Ta med kameran!
Nu har du ju fått oss att titta längre ner på kroppen, hur du ser ut! Förut var det håret....
Hur som helst är det din insida som räknas!
Den är enbart god tror jag, men vesst harlú litt "jädrar annamma" å ta te Ruth!!!?

http://trissemojs.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

8 maj 2008 17:13

Godis är gott...säger en som verkligen älskar godis, mest choklad. Det är inte kul när man inte får äta det man vill...Försöker emellertid att hålla igen nu när jag slutat röka. Tuggar däremot på tuggummi (vanligt alltså) sockerfritt. Det åker oftast in i munnen när jag ätit eller druckit kaffe eller annan dryck. Funkar ganska bra. Att ta raska promenader några gånger i veckan är mycket bra också. Kämpa! Kram

http://birgittas.bloggagratis.se

 
Madde

Madde

8 maj 2008 17:55

Det e nyttigt med choklad vettu... Du klarar allt detta.
Kram Madde

http://runezzaz.bloggagratis.se

 
Jenn

Jenn

8 maj 2008 18:31

Nei lover ikke bra med alt det der godiset Ruth,ta deg heller en gulrot(morot).Det er sunnere og nesten like godt:p
Litt godis kan du ete,men gjør ikke som jeg gjorde en gang..jeg sluttet å røke,og åt masse godis og kaker,resultat: 18 kg pluss på 4 månder:( Og da begynte jeg å røke igjen,det var iallefall ikke bra:/
Men stå på,dette klarer du..og plutselig stumper jeg røken også:)))
Klemmer fra meg.

http://skriverier.jenn-k.com

 
agge

agge

8 maj 2008 18:50

jaa, du Ruth. Jag vet vad du går igenom nu. Men koncentrera dig på att sluta röka nu. Skit i om du går upp i vikt , för det gör man. Vikten kan du ta tag i senare. Du kan inte tänka på vikten och sluta röka.

Jag tog tag i vikten ett år efter att jag slutat röka.

Kämpa på Ruth

kram

http://agges.bloggagratis.se

 
Gerty

Gerty

8 maj 2008 19:02

Ja du Ruth det är inte så lätt när det suger efter det ena eller andra
Ett litet ordspråk
Gud kan du inte göra mig smal,så kan du väl åtminstone göra mina vänner feta

http://Prilyckans

 
lillis

lillis

8 maj 2008 19:12

Ät morötter i stället för godis,det har jag börjat med,menjag har oxå gått upp i vikt sen jag slutade
Ha det bra kram

http://danslillis.bloggagratis.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

8 maj 2008 20:11

Gå till fruktdisken Ruth utan att passera godiset;)

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

8 maj 2008 21:01

Tänk på att du mår bättre utan cigaretterna och det är det viktigaste.
Jag älskar choklad, men tål inte att äta den. Bläää
Så om jag varit i din situation nu så hade jag ätit chokladen och njutit av varenda tugga utan något som helst dåligt samvete.
Vad spelar väl några extra kilon för roll om du mår bra och kan njuta av livet.
Släng ut vågen och köp kläder med stretchtyg.
Livet är för kort för att missunna sig det lilla extra.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
nyfiken kolla här

nyfiken kolla här

9 maj 2008 05:43

Jag rökte två askar om dan, tror inte jag hade klarat av utan nikotintuggummin och plåster. Du fixar det tror jag.

http://pokervirtuosen.bloggagratis.se

 
Rut

Rut

9 maj 2008 08:42

Köp ett par gåstavar och promenera, du anar inte vad man bränner energi.
Upptäck landskapet och låt oss se genom kameraögat.
Klart att du klarar av detta, både röksug och godissug.
Tänk på att vi alla förväntar oss detta av en dejlig pike från Norge.

http://www,rut.blogg.se

 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

9 maj 2008 14:36

Oj Ruth, stackars dig! Det är ju ett litet H--ete. Men det går över med tiden, jag lovar! När jag slutade åt jag godis så jag fick en puckel, inte på ryggen utan framtill. Du får motionera mer. Vad jag nu var duktig på att ge dig råd.:-) Kram min vän!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards