~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 28 maj 2008

Av ~ Ruth ~ - 28 maj 2008 17:34

När solen gassar får man lov att vara lite lat, för slappa behöver vi alla, våren är en hektisk tid och värmen är inte snäll mot orken. Har köpt klart alla mina blommor (tror jag.) Ett par plantor med ampeltomater och kvist tomater inhandlades i dag. Nu hoppas jag varje dag att det skall komma lite regn, gräsmattorna börjar blekna rejält, inte bra så här i början på sommaren. Men det ser hoppfullt ut både för vinbären och plommonen en så länge. Syrenerna blommar snabbt över och bladen slokar. Det blir till att vattna varje kväll, även lite på morgonen innan solen har kommit i gång riktigt. Sedan sommarvärmen började har det inte kommit en droppe, och det är många veckor nu, synd värre ! Kunde inte motså utan köpte mig 3 linnen även i dag, (även 3 som Gullan uppe i Värmland skall få ). Samt 2 par byxor till för mig som slutar strax nedanför knärna, nu skall jag klara mig i sommar. Arne åker upp till Värmland den 12 juni för att närvara vid Folkes begravning den 13:e, då får Gullan sina linnen, hoppas hon gillar dom.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards