~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 8 april 2008

Skägget pryder bocken, men vad pryder mig ?

Av ~ Ruth ~ - 8 april 2008 21:39

Sov på "Lotta" i natt, men det är lika illa i dag, på tok för kort för att vara page. Skall kämpa några dagar innan jag gör något mera, vet ju att det växer ut, men tiden fram till dess skulle inte bli rolig. Kan inte gå tillbaka och klaga, för att sätta dit håret igen och göra om är en omöjlig procedur. Min man var ärlig när han bedömde min nya frisyr, för jag vet ju att det är så. Försöker att undvika spegeln när jag går förbi för att slippa se eländet. Det blev en rejäl flopp, jag som alltid brukar bli så nöjd när denna frisör klipper mig, är noggrann och tar väldigt lång tid på sig. Ja, ja, någon gång skall det väl skita sig. Får väl kanske se ut som August's lilla Lotta ett par månader om jag står ut, det får kommande dagar visa. Har i köpt lite färg som skall sättas dit när andan faller på, kanske i morgon. Inga stor projekt har jag gjort i dag, men inget är 100 % nödvändigt och då tar jag det med ro och tar fram min stickning. Denna gång har jag en barntröja på G. Skall kika lite på Tradera och se vad dom säljer av garner, brukar vara mycket gömd i lådorna hos folk, även konkurs-lager och då kan man fynda stort. Blir nog en stund framför datorn innan sängdax. Har inget av värde att blogga om i dag, så det blir inte mera en så här !Hoppas ni får en fin kväll, kram på er alla ! 

 
 
Cina

Cina

8 april 2008 22:01

Inte så roligt att du inte vart nöjd med håret, men kanske blir bättre om du har i lite färg. Håller tummarna. Fast jag tror att du är fin i håret bara du som tycker att det ser för jäkligt ut!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

8 april 2008 23:23

Även ens favoritfrisörer gör misstag ibland. Hade det varit vinter kunde du gömt det under en mössa, men nu får du försöka hitta på något annat. Men du vänjer dig kanske vid frisyren efter ett par dagar.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

9 april 2008 00:07

Håret är ju en viktig sak och tycker man det blivit fult efter en klippning så är det inte rioligt. Men tänk om det är dem som tycker det är snyggt och anser du klär i det. Sen tror jag du överdriver väldigt mycket.
Men hår växer ju fort och rätt som det är så har du samma hår tillbaka igen! Nu säger jag god natt på dig! Kram vännen!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Susan och Buzz

Susan och Buzz

9 april 2008 01:40

Hej vännen!
Ja,visst blir man galen när det liksom är försent att ändra sig. Men jag kan tänka mig hur det ser ut, och jag gillar skarpt den där riktigt korta pagen. Tror du inte du vänjer dig?
Läste lite längre ned i bloggen också, och måste säga att "Mormors tös" är mycket lik sin mormor. Stor kram på dig.
Susan

http://leoscornerblog.blogspot.com

 
lillis

lillis

9 april 2008 08:17

Det är heller inte lätt när man har två frisörer i familjen,har alltid gått hos min dotter och jag har varit nöjd,sist när klippte mig var jag hos mitt barnbarn Maria och hon tycker att jag ska ha en tuffare frisyr.Ha det gott
Kram Lillis

http://danslillis.bloggagratis.se

 
"Bettan"

"Bettan"

9 april 2008 12:56

Hej vännen min! Tusen tack fördina rara ord i min blogg. Du får mig alltid att må mycket bättre :). Tur att jag har dig, nu när min mamma inte kan finnas å hjälpa mig med tröstande ord.
Har ännu inget hört av den berörda läraren. Vilket retar skiten ur mig. (ursäkta uttrycket).

Jag tror att du klär i alla modeller av frisyr. Men att det kanske var bättre innan. Men de gånger jag har klippt mig efter min sjukdom, å jag har varit missnöjd. Så brukar jag sudda bort det med en tanken " allt är bättre än inget hår alls".

Vill gärna se ett kort i alla fall på hur du ser ut nu :))))). Kom igen vännen, nu får du bjuda på dig själv.
Kramar i mängder Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

9 april 2008 13:18

Här sitter jag och läser detta inlägg. Tänker väldigt vad hon tjatar om sitt hår. Ska jag våga kommentera att hon gör det. OK, det ska jag göra.Går upp till för att komma till kommentarrutan och tittar på datumet. Den 8:de jamen är det inte den ).de i dag, Tittar efter, jo vist! Men det var ju det inlägget jag både läst och kommenterat i går. Ja, ja, har jag gjort bort mig nu igen? Kram på dig och ha det bra min vän!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
margus

margus

14 april 2008 08:00

Känner med dig. Råkade ju ut förra sommaren och ja... man undviker spegeln. Enda trösten är att det växer ut igen.

http://margus.bloggagratis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards