~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 4 april 2008

Du vet att du lever år 2008 när :

Av ~ Ruth ~ - 4 april 2008 00:42


1. Du av misstag knappar in en pin-kod på mikrovågsugnen

2. Du inte har lagt patiens med verkliga kort på flera år

3. Du har 15 telefonnummer till en familj på 3 personer

4. Du skickar e-post till dem som sitter bredvid dig

5. Ursäkten för att du har tappat kontakten med gamla vänner är att du inte
    har deras E-postadresser

6. Du har jobbat vid samma skrivbord i 4 år men för tre olika företag

7. Din chef klarar inte av att göra ditt jobb

8. Din lunch består av rå fisk som du äter med pinnar

10. Du ringer familjen för att höra om de är hemma medan du kör in i
      garaget

11. All reklam på TV har en internetadress under

12. Du får panik för att du lämnat huset utan mobilen (som du inte hade de
      första 20-40 åren av ditt liv) och måste åka tillbaka för att hämta den

13. Det första du gör när du kliver upp på morgonen är att gå ”online”
      innan du hämtar kaffet i espressomaskinen

14. Du lägger huvudet på sidan för att le :-)

15. Du läser detta och nickar och ler

16. Du är för upptagen för att lägga märke till att nr 9 saknas i denna
      lista

17. Du scrollade upp för att kolla att den faktiskt inte var där :-)  

18. Och nu sitter du och ler åt dig själv

        Ha en trevlig fredag !

 
 
lillis

lillis

4 april 2008 09:27

Det stämmer verkligen hur livet är i dag, jag märkte inte att nr 9 fattades,utan fick gå tillbaka och titta.Jag önskar dig en fin helg
Kram Lillis

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

4 april 2008 09:51

Denna listan läste jag för länge sedan någon annanstans, men vet att den är kul så jag gick igenom hela igen.... Det där med 9 drabbas de flesta av...Kul grej...Det gäller att vara på hugget.
Ha det gott Ruth!

http://trissemojs.bloggagratis.se

 
Smeden beengt

Smeden beengt

4 april 2008 12:25

Jag skrattar så det går inte att göra kommentar Kram!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Charlotte

Charlotte" title="http://charlotte.nu]Charlotte[/url]" target="_blank">charlotte.nu]Charlotte[/url]

4 april 2008 16:11

Nu är det ny tävling hos mig: Välj din kom-i-vårform-vinst! Hoppas du vill vara med. Trevlig helg!

http://www. charlotte.nu

 
Solvarm

Solvarm

4 april 2008 17:02

Hej Ruth

Så sant!!!!!!!!!!!!!!

Solvarma kramar från Irene

http://solvarm.blogspot.com

 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

4 april 2008 19:17

Skattade och skulle ge mig i väg så nu får jag väl komma med kommentaren. Trotts att jag viste att nian inte fanns tvingades jag att skrolla upp och konstsatera faktum, Det var inte lång stund jag log föränn jag skrattade! Kram min VÄN!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
corina

corina

4 april 2008 19:49

Skrattretande rätt fast å andra sidan...tänk ändå vad många nya kontakter man har fått via datorn.....
Önskar dig en trevlig helg!

http://wanilla.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

4 april 2008 22:33

Ja du nog ler man för sig själv allt har ju läst detta tidigare o så gör man om samma tabbe igen...

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

4 april 2008 23:27

Ja tiderna har sina egna fenomen. Och man kan undra vad som är vanligt om 10 år.
ha en fin helg

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
maki

maki

5 april 2008 08:40

Finns ngt liknande med 60-talet.....eller ?
Kuligt roligt!
Jag sänder en snabb hälsning till Dig och önskar en trevlig helg!
Nu ska jag sova
m a k i

http://maki.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards