~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 25 januari 2008

En blåsig och våt dag..

Av ~ Ruth ~ - 25 januari 2008 00:34


Sent ut i kväll på bloggen, så det blir en snabbis !


Har egentligen inte gjort så mycket vettigt i dag. Ute har man inte kunnat vara för då fick man hålla rejält i hatten och titta ner i marken, det har regnat och busat värre. Hundarna vill inte vara ute heller, en snabb kiss och sedan in igen.


Min man har åkt med båten till Danmark i em, har nog gungat rejält på vågorna. I morgon skall jag göra den städningen som skulle varit gjort i dag, men det kommer alltid en ny dag, och gör det inte det så kan det kvitta med att städa.


Har letat efter stickmönster för det garnet som jag har 6 kg. av, 3 sorter ton i ton, men inte hittar jag något vettigt. Stickor 6-7, så det är ett kraftigt garn, "Disco" heter garnet. Har väldigt många stickböcker från "Marks & Kattens", men trotts det så hittades inget, har även letat på nätets gratis mönster och dom är många, ger snart upp det garnet.


Förövrigt så har jag tittat på Let's dance i kväll, har alltid gillat dans så det rycker i benen skall ni veta, och dansarna på Tv4 är väldigt duktiga. Beundrar Susan Lanefelt 61 år med sin smidiga och viga kropp trotts sin ålder, där ligger man i lä :-( 



Nu skall jag gå och stryka kinden mot kudden och sussa. God natt !

 
 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

26 januari 2008 00:51

du kom allt innan jag stängde datorn! Det var det jag suttit och väntat på. Men det blev lördag. Ska du vara gräsänka i helgen?
Nu vill jag bara säga god natt och sov gott!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
AGGE

AGGE

26 januari 2008 10:29

ja, hon är smidig Lanefeldtskan.... Men så tränar hon mycket också. Gympar och simmar mm. En riktig krutgumma är hon iallafall.

http://agges.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

26 januari 2008 10:38

Städa kan du göra en annan dag, gör det du tycker är roligt istället...=))

Ja lets dance fältet i år är kanon bra. Ja tänk om man såg ut som Lanefeldt i kroppen vid 61, det skulle inte gå av för hackor....
Tyckte att rätt par åkte ut igår oxå.

Ha en fin dag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
"Bettan"

"Bettan"

26 januari 2008 17:06

Usch för att åka ut med båten i detta vädret :(. Tur att Danmarksbåten är så stor som den är. Men den gungar uta bara h....e i alla fall. En annan e ju sjösjuk, för minsta guppeligupp..... Så det blir å stanna på bara land.

Hoppas att du ska finna ett mönster till ditt garn. Men det kommer säkert ett när du minst anar det.

Städa ska du bara göra när du har lust å ork till det. Har själv stort behov av att få städat här hemma. Men finner ingen ork alls.

Tvättmaskinen är det ända jag har orkat med här idag. & självklart vart ute i stormen med mina hundar. Inget kul när man nästan åker som en fallskärm över dem :)

Kram å ha det gott i helgen.
/Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

26 januari 2008 17:50


Du gör rätt i att hoppa över städningen.
Stickningen lämnar jag över helt till de som är duktiga på det.
Vet bestämt att jag stickade något som kallades för tv-tofflor när jag gick i grundskolan. Lyckades knåpa ihop en liten och en stor toffel. Samma sak hände med lovikkavantarna som skulle stickas i textilslöjden.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
margus

margus

26 januari 2008 18:21

Susan Lanefelt... var inte hon gymnastikdirektör eller nåt sånt? Det borde vi varit allihop, då håller man sig mjuk och fin. Tyvärr kan man inte välja om där. Lite för sent. Fast det är aldrig för sent att börja.

http://margus.bloggagratis.se

 
corina

corina

26 januari 2008 20:03

Tack snälla för tröstande ord!
Ger mig styrka att gå vidare och hoppas att allt ska ordna sig.Kram

http://wanilla.bloggagratis.se

 
trollpackan jobbar på det!

trollpackan jobbar på det!

26 januari 2008 20:34

Ja, tänk vilken fin form hon är i! Jag jobbar på det;)
kram

http://trollpackan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards