~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 9 januari 2008

Vi har inneboende..

Av ~ Ruth ~ - 9 januari 2008 20:28


Våra hyresgäster bor på våran vind, ser bara fotspår i snön upp på altantaket, sedan kommer dom ut på andra sidan av huset därefter  vidare upp i en björk och förflyttar sig sedan mellan träden. Ekorrar bor på våran vind, hoppas dom inte ställer till något. Till sommaren kanske vi får ekorrbarn där uppe, visst är det mysigt. Våran granne ser ofta ekorrar på vårat altantak som klättrar vidare upp under taket och försvinner. Tänk så varmt och skönt dom har det vid skorstensmuren där uppe nu när vi eldar så mycket i vedspisarna, uj vad dom kommer att frysa sedan när vi åker hem (inte kan jag ta med dom heller, suck.) Säkert så bor det en och annan liten musfamilj där uppe också, kanske också en hustomte som smyger sig omkring och håller ordning på djuren, så huset blir inte tomt när vi åker hem, det känns tryggt. Huset lever trotts att inga 2 fota är där.

 
 
margus

margus

9 januari 2008 23:01

Ooo, vad gulligt med ekorrar på vinden. Jag har "bara" fladdermöss. Skulle hemskt gärna ha några ekorrar också.
Mysig berättelse!

http://margus.bloggagratis.se

 
Katrine

Katrine

10 januari 2008 10:10

Hej Ruth!
Jag skulle behöva din hjälp med bloggen. Hur får man inläggen på samma sida? Gäller allstå samma blogverktyg som du har alnoitens.blogga.gratis.se maila maig gärna om du inte kan hjälpa mig här, tack på förhand
Katrine

http://www.alnoitens.se

 
Cina

Cina

10 januari 2008 10:39

Men så mysigt med ekorrar på vinden och jag hoppas att du även har en tomte på vinden....:))

När jag började läsa så trodde jag att du hade fladdermöss...

Ha en fin dag!

Kramen

http://www.evawadenhed.se/index.php

 
Marianne

Marianne

10 januari 2008 16:12

Ekorrar är ett av mina favoritdjur. Små smarta och roliga krabater.
Men tyvärr Ruth, de kan ställa till med en ordentlig oreda om de kommer inomhus.
Vi råkade få in en eller flera i ett gästhus på vårt f.d sommartorp. De hade haft roligt där i ett par veckor innan vi upptäckte dem. Synen som mötte oss gjorde att vi trodde att någon tvåbent hade vandaliserat stugan. Förutom städning och kassering av en del bohag, så fick vi dra om alla elledningar i stugan. Men söta är de allt ändå.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ruth "Bloggaren"

10 januari 2008 18:51

Svar Katrine:
Välkommen till min blogg Katrine. Eftersom det är en ny månad så blir det en ny sida, alla inlägg du kommer att skriva in denna månad kommer på denna sida. När februari kommer så blir det åter en ny sida. Så skriver du mera denna månad så kommer det på samma sida.

Svar Marianne:
Uppe på vinden så går det inga elkablar, och ej finns det något annat en bjälkar och sågspån, så jag tror inte det finns något dom kan sabba där.

 
corina

corina

10 januari 2008 19:49

Så härligt! Ekorrar är söta små varelser.Vi har det hos oss också men vår katt gör sitt bästa för att göra livet surt för dom.

http://wanilla.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards