~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 12 augusti 2007

Av ~ Ruth ~ - 12 augusti 2007 22:24

I dag har jag putsat fönster i några rum och bytt gardiner, himla vad jag tycker det var bra gjort. Plockat och plockat lite här och var, till och med en fästingusling mitt i panfåran på lilla tikvalpen. Nu får  inte valphagen stå vid några buskar ute, utan får hitta på en annan skuggmöjlighet. Har aldrig haft fästingar i trädgården förut om åren, men det är mycket rådjur i området och harpalter tittar in på gräsmattan i titt som ofta, vet inte om fåglar också är drabbade individer. Min make ringde från stugan i kväll, han var så stolt, höll på att koka 2 kg. hjortronsylt. Oj så huslig man jag får hem som tvingas lära sig hushålls sysslor, hoppas han fortsätter sedan också. Det är nyttigt för männen att bo själva några perioder varje år, nu har han varit där uppe i 5 veckor, och det är fullt upp med jobb.. Nix, nu skall jag torka skåpsluckor, får passa på när jag är i mitt esse !

Av ~ Ruth ~ - 12 augusti 2007 00:29

Ytligt sett är vi människor olika. Vi har olika bakgrund, hudfärg, ekonomiska förutsättningar , kynne och framtidsplaner. Men inom oss är vi ändå alla lika.Vi längtar efter kärlek och värme och gemenskap med familj och vänner. Vi vill känna att vi behövs för andra, vi vill bli omtyckta för vår egen skull. Många i dag känner ångest och rädsla för arbetslöshet, ensamhet, sjukdom etc. Att bli utfryst och lämnad utanför är det ingen som vill bli. Vi skall ta hand om varandra !Ensamhet beror på att vi bygger murar då vi i stället borde bygga broar.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards