~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 24 juli 2007

Journalister..

Av ~ Ruth ~ - 24 juli 2007 19:29

Har precis läst Aftonbladet och Expressen på nätet, hur får dom reda på allt ?Jag tycker att de flesta journalister gör ett bra och riskfyllt jobb. Vi gräsrötter skulle aldrig få reda på något om dom inte fanns. Dom bevakar allt som är värd att veta och mera där till. Det är mycket grova våldsbrott i dagens samhälle, men även många solskenshistorier som vi får läsa om, sorg och glädje varvas. Allt detta får vi med datorns hjälp veta utan att vi behöver prenumerera på dyra tidningar. Måste bli stora prenumerations bortfall och minskat inkomst för dagstidnings branschen i dagens IT samhälle.

 
 
Inger

Inger

25 juli 2007 08:13

Hej ruth...vilka söta hundbabies..vi hade hunden susi från min son över natten hos oss, var så orolig så min man var tvungen gå ut med henne mitt på natten..vi skaffar oss ingen hund mer, hade vår lilla Taiga nästan 15 år, lång tid. Nu är vi fria, kan resa och låsa dörren efter oss..vi njuter. Jag går än med kryckor, men glömde dom helt enkelt nu i morse när jag skulle åka ner med hissen och hämta tidningen.Blev helt snopen..var så trött och hade lätt huvudvärk..så jag kunde inte tänka klart :)Kan ju gå utan, men haltar än..ute har jag alltid stockarna med mig. Ska försöka ta med till stan på förmiddagen, med buss igen, blev inte av i går, rean har börjat här. Får väl ta med ryggsäcken ifall jag hittar nåt :O) ha en skön dag min vän...kramisar från din vän Inger

http://ingers.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

25 juli 2007 09:32

Har funderat på en sak, nämligen. Om något står skrivet i en tidning så kallas det nyheter. Om man får höra samma nyhet via en väninna/kompis mm. Så kallas det för skvaller.

http://ekoxenskennel

 
Ingen bild

Ruth

25 juli 2007 11:43

Du har så rätt Marianne. Skillnaden är nog att vi inte har yrket "journalist", och då får man inte tycka något om nått. Vi låter det kallas för skvaller det bryr vi oss inte om, eller hur *ler*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards