~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 22 juli 2007

Reagerar du vid fullmåne ?

Av ~ Ruth ~ - 22 juli 2007 23:07

Ny forskning anser att galenskap och fullmåne hör samman. Månskenet skapar en aura av overklighet och det finns goda skäl att tro att människors personlighet förändras när det är fullmåne. Ljuset skapar optimala förhållanden att känna sig fri och vild. En tidligare amerikansk studie har visat att antalet mord tredubblas vid fullmåne och mentalsjukhusen får ta emot flera patienter. Själv så blir jag rastlös, och sover inte så bra. Reagerar du vid fullmåne ?

 
 
Inger

Inger

23 juli 2007 07:45

Hej ruth, så du har nu också en liten svensk blogsida...var just inne på susans...kul att läsa här :)jo vid fullmåne blir jag orolig och sover dåligt.
Nu ska jag stax åter till min krafträning i stan..går ju med mina kryckor än så länge..jobbigt att åka buss, måste vara så försiktig att jag inte ramlar. Ha en skön måndag min vän ...kram Inger

http://ingerssite.de

 
trollpackan funderar

trollpackan funderar

23 juli 2007 09:31

Det är ju gammal kunskap och visdom detta att människor reagerar vid full måne. Har en kompis som är psyksyrra, och hon säger samma sak. Och ja, jag känner av fullmånen...kram!

http://trollpackan

 
rut

rut

23 juli 2007 10:15

Själv har inte märkt någon skillnad men jag hade en svägerska som mådde jättedåligt när månen gick mot nedan, så en viss betydelse har det nog.

http://www.rut.blogg.se

 
Lotta

Lotta

23 juli 2007 10:19

Hejsan, ja nu kan jag läsa din blogg. Har just varit ute o plockat sniglar.....men det här är roligare. Ha det så gott o tack för kramen, den värmde gott!

http://www.lottahagel.se

 
skogsfrun

skogsfrun

23 juli 2007 10:38

Om!!! skogsfrun har skrivit en dikt om problemet i kategorin "egna dikter".

http://barasaras

 
Millis

Millis

23 juli 2007 10:38

Jag märker ingen skillnad, som tur är!

http://millis.bloggagratis.se

 
Linda

Linda

23 juli 2007 11:38

Nej reagerar inte själv, men har jobbat natt och det märktes tydligare att de som behövde hjälp ökade.
OBS; Tack för det du skrivit i min blogg, bilder kommer senare.

http://bizzab.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

23 juli 2007 17:31

Ja jag känner verkligen av fullmånen då kan jag inte sova och jag blir orolig. Även min stora hankatt känner av den...har inte hört att djur skall känna av sånt. Men varför skulle dom inte de???!!!

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

25 juli 2007 19:32

Ja, sömnen påverkas absolut.
Gillar inte alls när månen är full.

http://undercover.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards