~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 1 juli 2007

Rynkor / slätare hy..

Av ~ Ruth ~ - 1 juli 2007 00:13

Ja, nu har vi redan kommit till 1: juli, sommaren rinner snabbt i väg. När jag höll på att tärna gurka till salladen i går kom jag på att jag skulle ge ett tips mot rynkor. Vi är många som bör tänka på våran hud lite bättre så vi känner oss fräscha.

En äldre dam på 87 år hade inga rynkor i sitt ansikte, skulle kunna tro hon gjort en skönhets operation, så slät var hennes hy. Hennes skönhetskur hade under ett långt liv bestått av naturell yoghurt och skalad, mosad slanggurka.


Ta en ½ gurka till en liten bägare yoghurt, smörj blandningen på huden och låt den sitta på i 10 minuter, skölj sedan med ljummet vatten. Det både slätar ut och mjukar upp huden.


Det är nog dags för mig att börja på måndag. Har inga rynkor ännu, men man skall *Mota Olle i grind* som det heter.

 
 
Millis

Millis

1 juli 2007 17:49

Tack för ett bra tips!

http://millis.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

1 juli 2007 20:10

Värt att prova!
Absolut!

http://undercover.bloggagratis.se

 
skogsfrun

skogsfrun

1 juli 2007 23:24

Skogsfrun har också antirynktips! min mor blev 92 och var så slät och fin. Hennes recept var; undvik solen, skölj ansiktet i kallt vatten på morgonen. Skogsfrun ÄTER gärna youghurt och gurka, gillas det?

http://barasaras

 
Ingen bild

Ruth

2 juli 2007 00:57

Jo, du frun, jag gillar även att äta både gurka och yoghurt. Knepen är många för att få en fin hy. Svärmor var trotts sin höga ålder fräsch i hyn, hennes knep var att tvätta sig med en grov tvättlapp. Själv så använder jag en vit disksvamp lite då och då, huden blir så len. Inte behöver man köpa dyra antirynkkrämer för att vara fräsch i ansiktet. Yoghurt och gurka är båda delarna välgörande. Gurka har använts i åratal som ansiktsmask, och Yoghurt höjer PH värdet. Metoderna är många och en får testa sig fram till det som best passar. Men ett litet tips är alltid välkommet :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards