~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 17 december 2014

Jag är hoppfull

Av ~ Ruth ~ - 17 december 2014 22:22

"Bild i repris från förra året, vi har ingen snö ännu"

 

I morgon kommer min man hem efter att han opererat bort en tumör, som skickas iväg för analys, hoppas att det går vägen. Oron sitter i bakhuvudet och skrivlusten här är inte på topp.

Det är bara för mycket nu.

Till jul förra året fick min bror cancer i tjocktarmen och tarmen togs bort, han mår bra i dag, hoppas han gör det åren framöver också.

Efter påsken i år fick min systerdotter tumörer i hjärnan, 3 kunde tas bort, men tyvärr finns det flera som inte går att ta bort. Hennes mamma (min syster) avled i cancer 60 år gammal.

Min äldsta syster är också avliden pga. cancer. Min syster Liv har haft bröstcancer, opererades och är friskförklarad i dag, man kan ha tur. Har inte gått helt fri jag heller.

Denna cancern är en besvärlig sjukdom, så många som är drabbade, en del har tur, andra inte.

Så mycket som det forskar på cancergåtan så finns det inget botemedel som botar allt, men flera klarar livhanken i dag, kanske det kommer ett mirakel besked från forskarna att gåtan är löst om några år.

Hoppas ni mår bra, julen närmar sig med stormsteg, njut och låt inte stressen ta överhand !


Kram till er alla som troget besöker mig och skriver några rader.

 

 
 
Primrose

Primrose

17 december 2014 22:46

Så mycket oro o sorg i flera år nu.
Förstår att oron är stor då det gäller din man, nu håller jag tummen hårt, hoppas verkligen att det går bra!
Nu botas ju flera och kan leva ett fullt normalt friskt liv.
Jag hoppas SÅ att gåtan blir löst, det forskas ju hela tiden, och lite då o då läser man att dom har hittat mycket positivt så att fler o fler ska kunna räddas, och att snart kanske dom hittat svaret!
Nu skickar jag massor av styrkekramar till både dig o din man!
Primrose

http://enrosafluga.blogspot.com

 
Comsi Comsa

Comsi Comsa

17 december 2014 23:02

❤️ Måtte det visa sig vara en ofarlig tumör, väntetiden är så fruktansvärt påfrestande för alla. Det skall gå bra, det skall gå bra.. Styrka & kärlek ❤️

http://egopyret.blogspot.com

 
Ingen bild

Lena Birgitta J

18 december 2014 08:05

Men Ruth det är bara för mycket med all cancern runt dig! Vet hur maktlös man känner sig få många runt mig och även jag själv drabbats! Skickar en stor kram 💚

 
gun

gun

18 december 2014 20:51

Hoppas och håller tummarna att hårt.
Förstår att du inte mår något vidare just nu.
Man känner sig så maktlös.
Jul blir det ändå utan stressen.
Många styrkekramar.
gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

18 december 2014 21:20

Hej, förstår att inte ditt mående är på topp, sjukdom orsakar alltid oro, och att behöva genomgå behandlingar som man inte direkt får reda på om de botar är förfärligt. Jag hoppas ni kan finna ro och lite glädje till helgen ändå, och håller tummarna för att man inte finner något farligt efter operationen. Styrkekram

http://paulaz.se

 
Malin

Malin

19 december 2014 23:24

Men nej vad tråkig läsning.
Skickar en massa styrke kramar och hoppas på det bästa för din livskamrat!
Denna dumma cancer , fy bövelen!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2014 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards