~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 17 april 2013

Så effektivt, ja toppen

Av ~ Ruth ~ - 17 april 2013 23:19


 


Helt otroligt hur min konstbevattning på källargolvet fungerar, bara 2 av blommorna var ledsna, men snart väcker jag dem igen, det är blommor som skall ut under sommaren. Detta är bara en liten del av alla växter, övriga är inhysta och omhuldas hos goda vänner och dem kommer också på plats snart.
Så varmt det är ute nu, fortfarande + 11* trotts midnatt, skall komma regn i natt, då måste jag stänga fönstret vilket känns jobbigt, det blir en svettig natt.


Kram och god natt.

 
 
lillisl

lillisl

18 april 2013 06:39

Vilken smart lösning du gjort för blommorna.
Just nu så regnar det hos mig, inte roligt men det är väl bara att gilla läget
Ha det gott vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

18 april 2013 09:15

Smart lösning du gjort till blommorna. Kul när det funkar också...
Skönt att läsa att hemresan gick bra. Det finns inget grönt på träden här heller, men det lär väl komma om värmen får hålla i sig. Just nu regnar det här hos mig. Jag håller tummarna för fint väder i helgen. Ska ut på vift tillsammans med mamma.
Ha en bra dag!
Kram Maria

http://airams.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

18 april 2013 09:37

Har du köpt eller gjort bevattningstrådarna själv?
Skvätt i väg har du eller vad heter den blomman egentligen? Hade en sådan stor och fin men när Sokko skulle äta på den så kastade jag bort den. Antar att den vita mjölken är giftig och Sokko var viktigare *ler* Har ett ´pyttelitet skott kvar. Svärmors tunga som är så fin ... har en som jag är så rädd om. Kaktusar har du också ... är det död mans hand som har haft det lite tråkigt när du har varit borta plus någon mer blomma *ler*

Ha en bra dag/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

18 april 2013 09:38

Ps Det var när Sokko var valp som han skulle äta på blomman. Men det gissade du säkert själv ;.)

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
skogsfen

skogsfen

18 april 2013 10:23

Tack för tipset jag brukar ställa blommorna i duschen och blöta ner dem ordentligt. Men vi är ju inte borta så länge. Katterna sköter grannen om.
Kramis från Skogsfen.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

18 april 2013 10:57

så du är hemma igen nu, välkommen tillbaka :) vilken superbra lösning på bevattning, vad är det för något du har från baljan till krukan, jag menar, är det något man ska köpa
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Cina

Cina

18 april 2013 17:28

Smart uppfinning du har med dina blommor när ni är borta.
Klart med dina gröna fingrar så får du nog liv i dom o de kommer att pryda sin plats.
Här har det regnat hela långa natten och nästan hela dagen.

Ha en fin kväll!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
gun

gun

18 april 2013 20:04

Vilken bra lösning du har när du reser bort. Även här fick vi en släng av regnandet på förmiddag. Sedan kom solen men nu blåser det ordentligt...
Ha en fin torsdagskväll!
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

18 april 2013 20:06

Vilken häftig vattning du gjorde...så att blommorna överlevde!!! Bilden med den stora baljan var SÅ festlig!!!
Lasse o jag sitter/ligger i soffan/fåtäljen. Lasse löser korsord..och "kollar"..lyssnar på Tv ishockeyn...Luleå- Skellefteå.Och Skellefteå lede ju med 2-0...riktigt spännnade. jag sitter vid min dator jag...
Kram!!!!
Nyss drack vi kaffe och åt en bit glass...efter en sena middagen.

http://margitholm.blogg.se

 
primrose

primrose

18 april 2013 21:12

Så smart! .-)
Nåt att ta efter!
Här har det också blåst.
Ja, nu vet jag hur ni bor ,-)
Tack för det.
Ha det fint, KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards