~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 6 mars 2013

Första dagen

Av ~ Ruth ~ - 6 mars 2013 22:23


     


Det har varit en del att pyssla med i dag. Gubben har kört snöslungan på längden och tvären, hur kan man klara sig undan en sådan maskin när man bor i ett snörike.

 

Sedan har han klättrat högt och lågt, borrat ett hål genom ytterväggen för att dra en extra kabel så han kan  använda sin nya HD-box till TV:n. Ut och klättra på stege till parabolen för att sätta på ett till huvud dit den nya sladden skall gå, så nu fungerar det.

 

I morgon blir det ett nytt hål genom ytterväggen och in till köket. Jag skall få en egen TV där så jag kan få se på program som bara jag följer, snart är det som hemma hehe.

 

Ett par dagar innan vi kom hit upp så blåste det rejält här, många kvistar har blåst av björkarna så nu har jag plockat in påskris.

 

Kram på er alla.  

 
 
Bettan

Bettan

6 mars 2013 22:44

Förstår att du trivs som fisken i vattnet nu när du är på landet igen. Tänkte på dig igår när vi var en bit förbi vetlanda, å snön låg på marken =). Tänkte genast att här skulle Ruth ha varit med som älskar snön så mkt.
Massa varma kramar till dig hjärtat. Har absolut inte glömt av dig eller någon av alla mina fina vänner här på bloggen. Men är såååå tömd på energi. Orkar knappt öppna datan när jag kommer hem från jobbet =(. Men hoppas att snart ha laddat på med ny kraft. <3 <3 <3

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

7 mars 2013 00:55

Härligt med snö, här börjar de allt att försvinna. Tänkt faktiskt på dig igår för jag antar att ni åker förbi Mellerud när ni far upp, kunde ju bjudit på kaffe.
Ha de så skönt i ert vinterparadis/kramen

http://torparmor.blogspot.com

 
lillis

lillis

7 mars 2013 06:19

Förstår att det är mycket att ta reda på när ni landat där uppe, och så mycket snö ni har.
Så roligt att få njuta av dina fina bilder
Ha det så gott vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

7 mars 2013 06:40

Går utmärkt att klara sig i snöriket utan snöslunga ;) Vi har ingen dylik tingest.....å andra sidan när det blir riktigt besvärligt tar vi till traktorn istället eller så kommer en god vän och undsätter oss om traktorn vår står på fel ställe ;)
Men jag förstår att du har det bäst nu ! Härligt med HD-Tv, det har vi skaffat i vinter också. Kram bästaste vännen !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

7 mars 2013 08:17

Oj va snö ni har där uppe. Ja förstår att det är mycket att stå i de första dagarna när man kommer. Sedan fungerar allt som det ska och det rullar på tills man ska hem igen. Tur att Arne har sin snöslunga.
Bra att ha två tv-apparater det skulle jag oxå vilja ha men ja tittar ju så lite på tv så då får han offra sig. Brukar inte vara sådana stora problem att få låna tv ;)
Fina bilder på ett snörikt paradis.

Ha det gott min vän!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
skogsfen

skogsfen

7 mars 2013 11:01

Hej i stugan!
Ja det är inte fel med egen TV ibland så krockar det. Vi har en snäll granne med traktor som fixar vår uppfart, kostar inget men vi brukar köpa en blomma till frun och lite "starkt" till snökörarn.
Konstigt för man vill gärna ha sina saker med sig. ;))
Kramar från Skogsfen

http://skogsfen.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

7 mars 2013 11:27

håller med om att en egen tv är bra :) vad mycket snö ni har, fast det gillar ju du :)
och nu har även du fått in påskris
Sv: det ska ju bli kallare igen, så då kanske nätet fungerar bättre
kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
gun

gun

7 mars 2013 12:24

Ser nu att du kommit fram till ditt Paradis. Snö tycks du också ha där uppe. Här smälter snön mer och mer för varje dag och våren känns som den är på väg nu.
Ha det så gott där uppe.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards