~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 30 juli 2012

Blomsterprakt.

Av ~ Ruth ~ - 30 juli 2012 19:10

   

Bilderna är klickbara och förstorar.


Är bara tvungen att visa vilka rabatter min syster har, hur kan man få det så praktfullt ? måste fråga henne. Hon har alltid fantastiska rabatter, här kan man prata om gröna fingrar, undrar om hon går och pratar kärleksfullt med dom också ?


Jag behöver inte prata med mina blommor utan för huset, dem kommer där det passar :-)


         



Mina blommor ute poppar upp på dem mest otroliga ställen mellan stenplattorna och lite varstans, har försökt flytta dom till en rabatt, men se det passar inte, då dör dom. Det är så tät mellan plattorna och rötterna blir så djupa, dem är självsådda förra sommaren. Även andra oplanerade växter dyker upp lite varstans, rallarrosor blir rätt fina där dom står.  


Förra sommaren kom det upp solrosor mellan stenplattorna i 100 tal, en fick växa upp för jag viste inte vad det var, då fick jag svaret.  


Blev så glad när ni har tagit er tid att skriva en kommentar, så gulligt av er ♥ Love it !



Massor av kramar !

 


 
 
BrittMarie

BrittMarie

30 juli 2012 20:20

Hej!
Oj, din syster måste vara lika energisk ute i rabatterna, som du är med din målning. Ja, visst är det fantastiskt att penséerna kan växa upp mellan stenplattorna. Låt dem du vara där de tydligen trivs. Du har en rolig hund som äter vinbär. Det trodde jag inte hundar tyckte om :)

http://www.bengtssons.info/baloo.php

 
Ingen bild

Love

31 juli 2012 00:07

Vilka otroligt höga riddarsporrar. Bor din syster högt upp i landet där brukar många blommor växa jättebra men gröna fingrar behövs nog.
Såg du filmen Pray for Bobby i kväll. En sann historia om en homosexuell kille som tog sitt liv när familjen vände honom ryggen. Hoppas många med mig såg den och tänker efter innan dom dömmer.
Ska tänka ut något till sidan men jag är FAKTISKT nöjd.
Dina hundar gillar vinbär mina mandariner så jag måste alltid dela med mig. Musse katt vill gärna ha kaffebröd. Kan han vara präglad på mig tro?
Så har den sista dagen i juli kommit och jag hoppas du får en bra tisdag.
Love drar sig tillbaka nu men är snart här igen.
Kramizz.

 
lillis

lillis

31 juli 2012 06:43

Oj så mycket fina blommor din syster har, men dina blommor är det inget fel på dom är oxå fina.
Så många fina kort vi får ta del av
Ha en bra tisdag
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

31 juli 2012 08:47

Himel o pannkaka så vackert hon har i sin trädgård din syster o så fint träd med en massa hjärtan i fiffigt. Hon har nog väldigt gröna fingrar o hon talar nog med sina växter ;)
Så söta dina små penseer är där de växter mellan plattorna.
Här växer det bara gräs mellan plattorna hahahahaaaa.
Tänkte klippa gräset idag men det är vått efter nattens regn så vi får väl se om solen kommer och torkar upp det idag.

Tack för mycket fina bilder.

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

31 juli 2012 11:35

vad vackert :) härligt med mycket blommor
nu är jag tillbaka från semestern :) jag har saknat dig också
bamsekramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Maria

Maria

31 juli 2012 16:22

Din syster har verkligen gräna fingrar! Vilka famtastiska blomsterrabatter. Helt underbara!
Det är mysigt när det kommer upp blommor lite här och där, på platser som man inte tänkt sig. Fina bilder på penseerna och rallarrosen!
Ha de gott!
Kram Maria

http://airams.bloggplatsen.se

 
Bettan

Bettan

31 juli 2012 20:34

Underbart vackert din syster har det!
Där skulle jag också vilja bo =)
Massor av kramar till dig vännen

http://walkonfire.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards